חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

למכירה: גיטרה של גיבסון ב-125 אלף דולר

בשנה שעברה הודו אנת'וני ראנד ושלושת בניו בהונאת פונזי שגזלה 68 מיליון דולר מ-330 משקיעים, שחשבו שהם משקיעים בחברת גז ונפט בדאלאס.

הנוכלים טוו את ההונאה בתקופה שבה מחירי הנפט נסקו. הם אמרו למשקיעים כי השקעה בחברה שהקימו, אספן שמה, תכפיל את כספם בתוך שלוש שנים, ותוכפל עוד ועוד ב-20 השנים שאחריהן. במקום בארות קידוח, השתמשה משפחת רנד בכסף לקניית נדל"ן, סירות, מכוניות יוקרה, ציור מקורי של פיקאסו, יינות יקרים, תכשיטים וכלים מוסיקליים נדירים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

התובע הפדרלי שלח את הרנדים לכלא, אך ממשלת ארה"ב שמרה את השלל, וכעת הוא מוצע למכירה פומבית, שמטרתה לעזור לשלם לקורבנות ההונאה.

רגע השיא במכירה, שתתקיים בשבוע הבא, צפוי להגיע שעל הדוכן תונח גיטרה אגדית של חברת גיבסון (Les Paul Sunburst לשמאליים) משנת 1959, שבית המכירות הפומביות מעריך במחיר של 125 אלף דולר.

בית המכירות מעריך כי 1,600 גיטרות כאלה יוצרו בין 1958-1960, ורק ארבע נועדו לשמאליים. אחת מהארבע אבדה. אחרת, מ-1960, שייכת לפול מקרטני. השתיים הנוספות – אחת מ-1959 ואחת מ-1960 – נמצאו באוסף של משפחת רנד.

הגיטרה מ-1960 כבר קיבלה הצעה של 30 אלף דולר, וזו מ-1959 קיבלה הצעה של 60 אלף דולר עד כה. לפי בית המכירות, "מדובר ללא ספק בגיטרה שעמה צולם ג'ון מקנרו על שער הגיליון Guitar Aficionado".

הנפגעים מן התרמית צריכים לקוות כי פול אלן, המייסד המיליארדר של מיקרוסופט, יגיע למכירה הפומבית. בשנת 1998 קנה אלן גיטרת סטרטוקסטר מ-1968, בה ניגן ג'ימי הנדריקס בווסדטוק, תמורת 2 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן