Forbes Israel Logo

למען הנשים: לפיד הורה להימנע מביטול נקודת זיכוי במס לעובדות

שר האוצר, יאיר לפיד, ממשיך בפעולותיו לקראת הצגת תקציב המדינה לשנת 2013. לאחר שביטל את התקציב הדו שנתי, ומינה את יעל אנדורן כמנכ"לית משרד האוצר, התייחס היום לפיד לפגיעה בנשים עובדות במשק הישראלי.

במהלך דיוני התקציב הורה לפיד להימנע מיוזמת פקידי האוצר לביטול נקודת הזיכוי במס לנשים עובדות. נקודת זיכוי במס לאשה (על עצם היותה אשה, ללא קשר להורות) היא חצי נקודת זיכוי ושוויה 109.5 שקלים. משמעותה התקציבית הכוללת של ההטבה הנ"ל במס היא כ-700 מיליון שקל בשנת מס.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

״ביטול ההטבה פירושו הגדלת נטל המס על נשים עובדות והעברת מסר שגוי לחברה", אמר לפיד במהלך הדיון. "עלינו לייצר מדיניות מעודדת השתלבות בשוק העבודה ששמה את האשה העובדת והאדם העובד במרכזה".


לפיד (מימין) עם חברת הכנסת יעל גרמן. ממשיך לעבוד | צילום: מרק ישראל סלם

בשבוע שעבר מינה שר האוצר לפיד את יעל אנדורן למנכ"לית משרדו. אנדורן, האישה הראשונה בהיסטוריה שתכהן בתפקיד, תחליף את דורון כהן שמונה על ידי שר האוצר הקודם יובל שטייניץ.

אתמול החליט לפיד על ביטול התקציב הד-שנתי ועל חזרה למתווה תקציבי חד-שנתי. ממשרד האוצר נמסר כי ההחלטה התקבלה בתיאום עם משרד ראש הממשלה. באוצר טענו כי "בניית תכנית עבודה משקית שנתית מאפשרת הקטנת מרווחי טעויות בין התחזיות להכנסות המדינה ממסים ולתהליכים משקיים מקומיים וגלובליים לבין מימושן בפועל, יכולת איתור וזיהוי מוקשים גרעוניים בזמן וייצור מיידי של פתרונות והתאמות תקציביות בתכנית העבודה של המשק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.