חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

למרות העליות בשוקי העולם: הבורסה בת"א ננעלה ביציבות

יום המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום ביציבות וזאת על אף הנעילה החיובית אמש בוול סטריט והעליות בבורסות אסיה ואירופה היום. אמש נפתחה בארה"ב עונת הדוחות לרבעון השני של 2013 כאשר אלקואה פתחה בסנטימנט חיובי.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, ות"א 100 נחלש ב-0.1%. מדד התקשורת איבד 0.2% מערכו, מניות הגז והנפט רושמות ירידה של 0.1% ואילו מדד הבנקים נחלש ב-0.5%.

התנודתיות בשוק המט"ח נמשכת. לאחר שאתמול עלה המטבע האמריקאי ב-0.4% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.661 שקלים, היום שערו היציג נקבע בירידה של 0.3% על 3.65 שקלים.

בבנק ישראל סבורים כי חלה האטה נוספת בקצב צמיחת המשק. על פי פרוטוקולי הריבית לחודש יולי של הבנק, נראה כי "חלה האטה בצמיחת התוצר העסקי, החרפה בהתכווצות ההשקעות והיבוא וקיפאון ביצוא". אולם, בוועדה המוניטרית של הבנק סבורים גם כי הורדות הריבית האחרונות שבוצעו "נותנות מענה להתפתחויות אלה".

צילום: רויטרס

אתמול מכר צדיק בינו יחד עם שותפיו בחברת פז נפט, משפחות ליברמן ואבלס, כ-3% ממניות החברה, תמורת כ-140 מיליון שקל. ‏מדובר במכירה של 267 אלף מניות כאשר בינו נותר כעת עם אחזקה של 30% בחברת פז-נפט באמצעות החברה הפרטית שבשליטתו המלאה – בינו אחזקות. המכירה התבצעה במחיר מניה הדומה לשווי המניה בבורסה, שעמד אתמול על 565 שקל. המניה ירדה לאחר המכירה ב-1% במחזור גבוה ואילו היום עלתה ב-1%.

אמש החלה עונת הדוחות כאשר אלקואה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. החברה עקפה במעט את הציפיות, שעמדו על רווח של 6 סנט למניה והכנסות של 5.83 מיליארד דולר ודיווחה על רווח של 7 סנט למניה ורווח של 5.85 מיליארד דולר. "אלו תוצאות יוצאות מן הכלל", אמר יו"ר החברה, קלאוס קליינפלד.

בנוסף לדוחות הרבעוניים, השווקים ממתינים לפרסומי פרוטוקולי הריבית של הבנק הפדרלי, שעשויים לרמוז על עתיד תוכנית ההרחבה הכמותית. ביום שישי פורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לחודש יוני, שהיכו את תחזיות האנליסטים. על פי הנתונים, שיעור האבטלה נותר אמנם על כנו ועמד על 7.6%, אולם מספר המועסקים במשק עלה בכ-195 אלף משרות, נתון לזהה לזה של חודש מאי (לאחר עידכון) ולעומת צפי האנליסטים לעלייה של 165 אלף משרות בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן