חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

למרות ירידה ביצוא ביפן: בורסות אסיה ננעלו בעליות

למרות נתוני מאקרו מדאיגים שפרסמה הלילה יפן נראה כי בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית. גם שוחות שליליים בוול סטריט מעיבים על המסחר היום, כשחברות מובילות במשק האמריקאי כמו מיקרוסופט וגוגל פרסמו בסוף השבוע שעבר תוצאות רבעוניות מאכזבות. לעומת זאת, הכלכלה הסינית דווקא מראה סימני התאוששות מעודדים. 

הונג קונג התחזקה ב-0.7%, שנחאי עולה ב-0.2% וטוקיו ננעלה ביציבות. 

הלילה פורסם כי היצוא ביפן רשם בחודש ספטמבר ירידה של כ-10%, הירידה החדה ביותר שלו מאז רעידת האדמה בפוקושימה ב-2011. במקביל היבוא למדינה עלה ב-4.1%. 

צילום: רויטרס

נתוני המאקרו בסין לעומת זאת מצביעים על התאוששותה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. לאחר שבשבוע שעבר דווח על זינוק של 9.9% בייצוא מסין, היום מתפרסמות תחזיות הצופות כי המשק במדינה יתחזק משמעותית בסוף השנה. על פי סקר של רויטרס, נראה כי בזכות רפורמות ממשלתיות בעיקר בתחומי התשתיות והנדל"ן, צמיחתה של כלכלת סין תמשיך לעלות גם ברבעון הרביעי של 2012.

עם זאת עונת הדוחות הרבעוניים בוול סטריט הציגה תמונה מאכזבת על מצבן של כמה מהחברות המובילות במשק האמריקאי כאשר חברת מיקרוסופט דיווחה אמש על רווח נקי של 4.47 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה של חברת התוכנה הגדולה בעולם ירדו ב-8% ל-16 מיליארד דולר, בעיקר בשל הירידה בביקוש למחשבים אישיים המכילים את מערכת ההפעלה ווינדוס. התוצאות היו נמוכות מתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 16.4 מיליארד דולר. 

גם חברת גוגל פרסמה החברה כי ברבעון השלישי של השנה רשמה ענקית האינטרנט רווח של 2.18 מיליארד דולר, או 6.53 דולר למניה – ירידה של 20% ביחס לרווח של 2.73 מיליארד דולר, או 8.33 דולר למניה, אשר רשמה ברבעון המקביל בשנה שעברה. בניכוי סעיפים חד פעמיים נפל הרווח של גוגל ב-7%, מ-9.72 דולר למניה ל-9.03 דולר למניה. תחזית האנליסטים הייתה כי גוגל תרשום רווח של 10.65 דולר למניה, הגבוה ב-15% מן הרווח שרשמה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן