חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לפיד: "אנשים כועסים כי הם קיוו לנס, רצו שאעשה קסם והכל ייפתר"

יאיר לפיד ממשיך להגן על מדיניותו ועל התנהלותו הציבורית. בראיון ללונדון וקירשנבאום בערוץ 10 אמר שר האוצר כי "אנשים מבינים שהם חלק מכלכלה שמונהלת על ידי ממשלה שעושה גם צעדים לא פופולריים". לדבריו, מצביעי יש עתיד עדיין תומכים בו ומבינים כי "זוהי מפלגה שבאה לעבוד". 

בהתייחסו לזעם הציבורי על הגזירות הכלכליות, אמר לפיד: "אנשים כועסים כי הם קיוו לנס. הם ציפו שאעשה קסם והכל ייפתר. בטווח הארוך יבינו בעוד 3-4 שנים שמה שקורה פה החודש עם העלאת המסים והמע"מ לא באמת חשוב. אנשים יגידו שהכל ודאי". 

עוד הוסיף לפיד: "אני לא גאה בהעלאת המסים. הרבה יותר כיף זה לעמוד על הבמה עם גיטרה ולצעוק ניצחנו מאשר להעלות את המע"מ. מה שהיינו צריכים לעשות קודם כל זה להציל את העבודה של מעמד הביניים. יש חוק בפוליטיקה שאומר שאף פעם לא יתנו לך קרדיט אם הצלת אדם מצרה גדולה. אני לא מצפה לקרדיט". 

לפיד מתח ביקורת על התנהלות הממשלה הקודמת בנוגע להתמודדותה עם הגירעון. לדבריו, "ידעו שיש בור, מה שלא ידעו זה שאם לא יטפלו בו הוא ילך ויגדל".

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם 

בנוסף, בהמשך למלחמותיו בפייסבוק מול פוליטיקאים כמו יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', אמר לפיד: "זה נורא מיושן להתייחס לפייסבוק בתור גימיק. זה חלק מחיינו ומבחינתי זה חלק מהמאה ה-21. אין הבדל בין סטטוס בפייסבוק להודעה לעיתונות ששלחו פעם. חשוב לי שידעו ששר האוצר קשוב ונגיש, אני מקדיש לזה 20 דקות ביום בזמן ארוחת הצהריים". 

היום קיבל לפיד תגובות זועמות מהציבור וכן מפוליטיקאים רבים, ביניהם יחימוביץ' ויו"ר מרצ זהבה גלאון על ססטוס שכתב בנוגע להורדת מחירי החלב. לפיד כתב: " "רק למקרה שמישהו ישן: אתמול בלילה העברנו בכנסת בקריאה ראשונה את חוק התחרות בתחום המזון שיוביל להוזלת מחירים של מוצרי מזון רבים. רק למקרה שמישהו לא הבין: בעקביות, בנחישות, בלי לוותר, אנחנו ממשיכים לקיים את ההבטחות שלנו למעמד הביניים".

גלאון כתבה סטטוס במענה לדברי לפיד. "אני מודה לשר האוצר לפיד שטרח להפנות את תשומת לבנו, 'רק למקרה שמישהו פספס', לכך שמחיר הקוטג' ירד היום. באמת שאני לא מזלזלת בירידת מחיר הקוטג', אבל ברור לגמרי שלפיד מזלזל בנו".

"חשוב לי להגיד לשר האוצר – האזרחים בישראל לא מטומטמים", כתבה גלאון. "הם יודעים לקרוא עיתונים, והם יודעים מה אתה עושה להם. הם יודעים לקרוא שלמרות שמחירי החלב ליצרנים ירדו הקוטג' והגבינה הלבנה הם מוצרי החלב היחידים שיוזלו היום, הם זוכרים שהעלית גם את המע"מ וגם את מס ההכנסה לכולם, ככה שהכול יותר יקר ולכולם יש פחות כסף לשלם ,והם יודעים שאין שום סיבה בעולם שערק יעלה 75 שקלים. אז נכון, בזכות שר האוצר הנפלא והמיטיב שלנו יוכל 'מעמד הביניים' לשבת בדירה שאין לו כסף לשלם עליה ולזלול קוטג' במחיר מופחת. אבל בתקופה שבה אתה מטיל על הציבור עוד ועוד מכות, תמיד עם חיוך על הפנים וסיסמאות ריקות בפייסבוק, טוב יהיה אם תאמץ טיפה של צניעות ולא תקפוץ להשוויץ בכל תנודת מחירים שמתרחשת במשמרת שלך".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן