חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לפיד בהודעה לנתניהו: "לא ננסה להפיל אותך ולא נחתור תחתיך"

יאיר לפיד שלח אתמול הודעה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא סיפר לראש הממשלה שניתן לבטוח בו אם הוא אכן יכלול את יש עתיד בקואליציה, כך מוסרים מקורבים ללפיד.

לפיד שלח את ההודעה לאחר ששמע מעיתון ה"ג'רוזלם פוסט" כי נתניהו סיפר לשרי הליכוד כי ללפיד אכפת רק מעצמו, ולא מטובת המדינה. נתניהו גם זעם על הצהרתו של לפיד לפיה הוא רמז כי יש בכוונתו לרוץ בבחירות הבאות לראשות הממשלה, ואף לנצח בהן.

"לא ננסה להפיל אותך ולא נחתור תחתיך", אמר לפיד לנתניהו. "אנחנו רוצים שהממשלה הבאה תסיים את כהונתה כראוי. יש לנו מטרות להשיג, אל תדאג".

גורם הקשור לצוות המו"מ של הליכוד ביתנו המעיט בערכה של ההודעה שהגיעה מלפיד, ואמר כי לא ניתן לקחת אותה ברצינות אם היא הועברה באמצעות התקשורת. עוד הוא אמר – כי אינו יודע אם ראש הממשלה כלל קיבל את ההודעה ישירות.

צילום: מרק ישראל סלם

מוקדם יותר, לפיד התלונן בפני סיעתו כי לא התקיימו מגעים קואליציוניים עם מפלגתו. הוא הביע תסכול מכך שהליכוד ביתנו רצה לדון בתפקידי שרים, ולא בעקרונות הממשלה. "מה שחשוב הוא האם נתניהו רוצה להוביל את עם ישראל – ואם כן – אז בהתאם לאילו ערכים ולאילו מטרות ברצונו להגיע", אמר לפיד. "ברגע שהוא יידע את זה, יהיה קל יותר להרכיב ממשלה".

גם מנהיג הבית היהודי, נפתלי בנט, הצטרף לטענות לפיד באשר לאי קיום המגעים. "הממשלה צריכה לגבש צורה במהירות האפשרית". אמר בנט. "ברגע שנתניהו יחליט לקיים מו"מ, אני מעריך שזה ייקח 24 שעות – אבל חייבים לגבש עקרונות לפני כן". בכירים בליכוד הכחישו את דברי בנט ואמרו כי הוצע לו להיות השותף המוביל בממשלה, אך הוא סירב, בטענה כי לא ייכנס לקואליציה ללא לפיד.

בכירים בליכוד הביעו תקווה כי אם יש עתיד והבית היהודי לא ייכנסו לקואליציה, ניתן יהיה לשלב בה את מפלגת העבודה, על ידי הענקת תיק האוצר לשלי יחימוביץ', ואת תפקיד יו"ר הכנסת לפואד בן אליעזר. יחימוביץ', מצידה, פסלה כמובן את הדברים על הסף: "בכיר ככל שיהיה התפקיד שיוצע לנו – עדיין יש פער ענק בינינו לבין נתניהו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן