Forbes Israel Logo

לפיד בכנס פורבס: "נס ההיי-טק מושך אותנו למעלה, אבל יש תאריך תפוגה לנס הזה"

יאיר לפיד תקף לפני זמן קצר בכנס פורבס בחריפות את נתניהו ואת הליכוד והאשים אותם במשבר הדיור, לקראת פרסום דוח מבקר המדינה בנושא, היום ב-18:00. "אני מציע לכל אזרח במדינה לקרוא את הדו"ח הזה – כל מה אמרנו כל השנה נמצא בו. זה דו"ח רשמי של מבקר המדינה שנותן גיבוי לכל הטענות שלנו על משבר הדיור בישראל שהוא תוצאה ישירה של הזנחה רבת שנים של נתניהו והליכוד. שנים של סחבת, חוסר מעש ושחיתות גרמו למחירי הדיור לעלות באופן משמעותי".

"נתניהו אפילו לא ניסה להגדיל את ההיצע ולהוריד את המחירים עד שלא הוצאנו לדרך את התוכנית הלאומית לפתרון משבר הדיור. את התוכנית הזו נתניהו קטע שהוא החליט ללכת לבחירות האלו, זו מלחמה על דור ולא על דיור".

לפיד ציין כי בלי צוק איתן המציחה היתה מגיעה ל-3.5%. "הבעיה היא משבר הדיור ויוקר המחייה . נס ההיי-טק מושך אותנו למעלה, אבל יש תאריך תפוגה לנס הזה. הכלכלה הישראלית מתנהלת כאילו אין חשיבות לשאלה האם יש או אין תהליך מדיני. זה הולך להסתיים אנחנו לא יכולים להמשיך לקיים כלכלה מצליחה אם לא נגיע להסדר עם הפלסטינים".

צילום: ליאת מנדל

לפיד שדיבר בכנס היזמות החברתית של פורבס ישראל התייחס לחסרונותיהן של תפיסות העולם הכלכליות הגדולות והבהיר את תפיסו כי "שתי השיטות היסודיות שהניעו את העולם במאה השנים האחרונות – סוציאליזם וקפיטלזים לא הוכיחו את עצמן".

לדבריו, הסוציאליזם נכשל כי הוא הכריז מלחמה על האמביציה והרצון להצטיין. הקפיטליזם לדבריו נכשל כי הוא הניח שהרצון להצטיין הוא הרגש היחיד שמניע את העולם. "האמת נמצאת באיזשהו מקום באמצע כי אנו רוצים להצטיין אבל גם להישאר בני אדם, כי ההצלחה לא נמדדת רק בכסף. האמביציה שלנו כוללת גם דברים לא חומריים גם עקרונות שאנחנו מאמינים בהם כמו שלום".

"זה המקום שבו נכנסת היזמות החברתית. היא רוצה לשנות את העולם היא מכנסת לתוכה מושגים שנחשבים לסותרים: היא רוצה להצטיין בחמלה ולהתחרות נגד תאוות הבצע במגרש שלה ".

"אני עומד בראש מיזם חברתי", מצהיר לפיד. "יש עתיד היא דוגמא קלאסית. הרווח וההפסד שלנו שונים. אני מאמין בחברות מופת ששמה את החינוך וההשכלה במרכז. יזמות חברתית נשענת תמיד על תחושת מטרה ואנחנו באנו לפוליטיקה עם המטרה הלא צנועה להחזיר למדינה כולה את תחשות המטרה הזו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.