Forbes Israel Logo

לפיד בפייסבוק: "מתח, עצבים, למה אי אפשר לגמור את זה כבר?"

המו"מ להרכבת קואליציה מגיע ככל הנראה לישורת האחרונה. לאחר דיונים שנמשכו הלילה בין הסיעות אשר עשויות להרכיב את ממשלת נתניהו הבאה, עולה נכון לשעה זו תמונה לפיה ימונה יאיר לפיד (יש עתיד) לתפקיד שר האוצר הבא של ישראל.

לפיד עצמו מצא היום זמן להתבדח בדף הפייסבוק האישי שלו: "לילה אחרי לילה נמשך המשא ומתן", כתב יו"ר סיעת יש עתיד, "מתח, עצבים, כולם על הקצה, העייפות הופכת להיות גורם מכריע, כל חמש דקות יש ספין חדש. למה אי אפשר לגמור את זה כבר? כמה זמן לוקח לבחור אפיפיור"?.

חבר הכנסת נפתלי בנט (הבית היהודי), אשר הוזכר לאחרונה גם הוא כמועמד מוביל לתפקיד אותו מילא בממשלה היוצאת ח"כ ד"ר יובל שטייניץ, עשוי לקבל בממשלת נתניהו את תיק התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת).

על פי דיווחים הבוקר בגל"צ, מפלגת יש עתיד צפויה לקבל את תיק הרווחה, אותו יקבל הרב שי פירון, במידה ולא יקבל את תיק החינוך, ואילו יעל גרמן ומאיר כהן מתמודדים על תיק הפנים. במפלגת הבית היהודי, יקבל אורי אריאל את תיק השיכון, אליהו בן דהן צפוי להתמנות לשר הדתות ואורי אורבך יהיה ככך הנראה השר לענייני ירושלים והתפוצות. 

בראיון לגלי צה"ל אמרה היום חברת מפלגת יש עתיד, יעל גרמן, כי עדין לא נסגרו התיקים בקואליציה ולא ברור מה תהיה חלוקתם. עוד אמרה גרמן כי יש עתיד מתכוונת לפעול בנושאי הליבה שנמצאים על סדר היום הציבורי. "אנחנו נגדיל את השוויון בנטל, נשנה את שיטת הממשל ונקדם את תהליך השלום". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנט (מימין) ולפיד. ישבו יחדיו בקואליציה | צילום: מרק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר יש עתיד לפיד נפגשו שלשום (ו') במעונו של ראש הממשלה בירושלים. הפגישה הוגדרה טובה והושגה בה התקדמות משמעותית – כך דיווחו דוברי מפלגות יש עתיד והליכוד-ביתנו.

משמעות ההתקדמות המדוברת היא כי לפיד נענה ככל הנראה לבקשת נתניהו לוותר על תיק החוץ ולהתמנות לשר האוצר.מדובר למעשה במהפך, לא פחות, ממה שהסתמן רק לפני מספר ימים: ביום רביעי עוד הבהיר בכיר במפלגתו של לפיד, בהודעה שנשלחה גם בשם הבית היהודי וקדימה, כי מעתה ואילך המשא ומתן עם המפלגה יתנהל מול גוש פוליטי של שלוש מפלגות גם יחד.

בכך למעשה חברו המפלגות לגוש אחד והעלו את כוחן היחסי ל-33 מנדטים, מול ה-31 של הליכוד-ביתנו. הגוש הפוליטי הגדול דרש עד כה את תיק האוצר לבנט ואת תיק החוץ ללפיד, עליו לא מוכנה היתה הליכוד-ביתנו לוותר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.