חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לפיד ובנט מקדמים הטבות עבור משקיעים בסטארט-אפים

שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הכלכלה, נפתלי בנט מקדמים תיקון לחוק האנג'לים (משקיעים פרטיים) במטרה לעודד את ההשקעות בחברות היי-טק צעירות. החוק יובא להצבעה בקבינט החברתי-הכלכלי כחלק מדיוני הממשלה בתכנית הכלכלית לשנת 2015. מדובר בצעד משמעותי של הממשלה הנועד להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בחברות הסטארט-אפ.

חברות צעירות רבות המצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח (seed) זקוקות למימון בכדי להמשיך ולהתפתח. במסגרת החוק, משקיעים שישקיעו בחברות כמו אלה, אשר אושרו על ידי לשכת המדען הראשי כ"חברות מטרה", יקבלו הטבת מס משמעותית, ויוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהושקעו בחברות סטארט-אפ צעירות.
  
במסגרת התיקון שיאושר בממשלה צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. המסלול החדש יגביר את אטרקטיביות ההשקעה ויידע את המשקיעים על זכאותם להטבות בעת ביצוע ההשקעה. התיקון צפוי גם להפחית בצורה ניכרת את הסרבול הביורוקרטי שחל על חברה המבקשת כיום לקבל השקעות מוטבות.


בנט ולפיד. שיתוף פעולה לעידוד ההשקעה בהייטק | צילום: מרק ישראל סלם

"תעשיית ההיי-טק מהווה מנוע צמיחה אסטרטגי למשק ולכלכלה הישראלית", אמר השר לפיד. "באמצעות החוק נעודד משקיעים להשקיע בחברות הצעירות, שמהוות את עתיד תעשיית ההיי-טק הישראלית ונמשיך ליצור כלכלה מבוססת חדשנות״.

שר הכלכלה, נפתלי בנט הוסיף כי "ישראל מובילה בתחום החדשנות ועכשיו גם נוביל ברגולציה תומכת. מדובר באחד מהחוקים הטובים בעולם, באמצעותו נעודד אנשים פרטיים להשקיע את הכסף שלהם בחדשנות הישראלית במקום בדירות. אנו מאמינים ששינוי החוק, שהמדען הראשי במשרד הכלכלה עבד עליו יחד עם משרד האוצר ורשות המיסים, יביאו להפניית משאבים משמעותית לתעשייה ותאפשר לאזרחי ישראל ליהנות מפירות ההשקעה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן