Forbes Israel Logo

לפיד: "כל אחד רוצה שמישהו אחר יסגור במקומו את הגירעון"

יומיים אחרי פרסום התקציב, ובו הגזירות החריפות שיוטלו על כל האזרחים, וכשברקע הביקורת על התקציב גוברת והארגונים החברתיים מתכננים הפגנות במוקדים שונים בארץ, ערכו הערב שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני מסיבת עיתונאים משותפת, בה הודיעו על הסכם בין האוצר להסתדרות, במסגרתו יוקפא השכר במגזר הציבורי. כמו כן סוכם כי החל משנת 2015 הפרשות המעביד לפנסיה בסקטור הציבורי יוגדלו. על פי ההסכם גם הסטודנטים העובדים בשירות המדינה יזכו לראשונה לקרן פנסיה. 

"אני יודע שהרוחות סוערות ולאנשים כואב", אמר לפיד. "גם אותי הסיטואציה מלחיצה. הייתי מעדיף לעמוד כאן ולחלק לעם סוכריות, אבל כולנו מבינים שצריך לסגור את הגירעון. כולם רוצים שמישהו אחר יסגור אותו במקומם". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד אמר לפיד: "בפעם הראשונה מזה שנים האדם העובד אינו היחיד שנפגע. הגדלנו את מס החברות והמס על מוצרי יוקרה, קיצצנו את שכר הח"כים ואת שכר השרים. התקציב הזה מתייחס גם לסקטורים שלא נגעו בהם בעבר". בנוגע להסכמות שהושגו עם ההסתדרות אמר לפיד כי "ההסתדרות תרמה את חלקה. ההידברות עם ההסתדרות הייתה צעד נכון ונחוץ". 

לדברי עיני "ציבור העובדים המאורגן, כמיליון משפחות, הבין שגם אנחנו צריכים להיות חלק מהנטל ולעזור לכלכלת ישראל. אני מקווה שבשנים הבאות תהיה יותר צמיחה". 

לפיד ועיני | צילום: מרק ישראל סלם

"ביחד החלטנו שחייבים לקבל את ההסכם של עובדי הקבלן שאמורים לקבל תנאים, שירגישו שייכים למקום העבודה. שר האוצר הסכים ללכת להליך של חקיקה מזורז כדי שהעובדים הללו יזכו לבשורה", הוסיף עיני.

עיני התייחס לרפורמה בחברת החשמל ואמר כי הוא מקווה שלאחר אישור התקציב, שר האוצר יתפנה לטפל בנושא ולהוציא את הרפורמה אל הפועל. בנוגע למסים הצפויים הביע עיני תקווה כי "בעתיד ניתן יהיה להקל את הנטל הכבד כל כך על הציבור".

ההסכם בין הצדדים הגיע לאחר שבשבועות האחרונים שרר נתק בין ההסתדרות למשרד האוצר לקראת פרסום הצעת התקציב של לפיד ורפורמת השמיים הפתוחים שקידמה הממשלה. בהסתדרות אף הזהירו מספר פעמים בשבועות האחרונים מפני שביתה כללית במשק.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.