Forbes Israel Logo

לפיד מבטיח: נעזור לדרום, לא יועלו מיסים בעקבות מבצע צוק איתן

שר האוצר, יאיר לפיד, ערך היום (ה') מסיבת עיתונאים בה סיכם את מבצע צוק איתן, אשר הסתיים לפני יומיים בעקבות הפסקת האש שהוכרזה בין הצדדים ויציאת כוחות צה"ל משטח הרצועה.

לפיד הבהיר כבר בתחילת דבריו כי הוא מרוצה מהדרך בה התנהל המבצע, ואף טרח להזהיר את ראשי חמאס, הן המדינית והן הצבאית.

"51 שעות לתוך הפסקת האש חמאס מאיים להמשיך את הירי בסיום 72 השעות ואני אומר מכאן שלא ינסו אותנו. כל ירי יענה במכת אש כבדה. צה"ל תקף אלפי מטרות. 900 מחבלים חוסלו והאזרחים בעזה מתחילים להבין את מה שאנחנו יעדנו מזמן – שחמאס משתמש בהם.

"מבחינתי אין הבדל בין ההנהגה המדינית לצבאית של חמאס. כל מי שעומד בראש ארגון טרור הוא בן מוות והם מבינים שנגיע אליהם. המצב בעזה חייב להשתנות. זה אינטרס ישראלי מובהק להעביר את השליטה בעזה לרשות הפלסטינית. הדבר זוכה לתמיכה בינלאומית רחבה והוא יכול להחזיר לנו את מה שנפגע ביחסים עם ארה"ב.

"איבדנו 64 מטובי בנינו ואני מרגיש בכאב גם את הגאווה. צמח פה דור נפלא של צעירים לא פחות מהוריהם שנלחמו בגבורה כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום. דור הפלייסטיישן הוא דור שאפשר להתגאות בו".

"לא יועלו המיסים". שר האוצר יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

לאחר מכן התייחס לפיד להוצאה הכלכלית בכלל וליישובי הדרום בפרט: "אני מדגיש שוב – לא יועלו מיסים. אין שום סיבה למשקולות על האזרחים בעת הזאת. המשק זקוק למנועי צמיחה ולא למשקולות.

"אמרנו מראש, יש לנו לא מעט דרכים לחסוך ולהתייעל. אנחנו חושבים על הגירעיון של ה-3 אחוז, הכל נעשה כדי לא לעלות מיסים. אנחנו צריכים לשחרר את האזרחים מהעול.

"מתחילת השבוע הבא יקבלו תושבי הדרום עזרה וייעוץ. נוריד לשטח כוחות מתוגברים שיעזרו להגיש את התביעות וייעצו לאזרחים ובעלי העסקים. גם אני ובכירי המשרד נגיע לשם כדי לראות שהכל עובד כשורה.

"הייתי שמח שיכול לתת לכולם את הכל, אבל זה מעשה לא אחראי. הייתי הרבה מאוד בדרום במבצע הזה. זאת לא אותה המציאות כמו במרכז. צריך לזכור שאחרי הכל זה משחק סכום אפס. ניתן את זה למי שזקוק. חיים נפגעו פה ללא ספק, זה מצער וראוי לכיבוד. כל אחד הקריב משהו. אנחנו צריכים לסייע למי שצריך יותר".

לגבי הפרסומים כי חוק מע"מ יעבור את ועדת הכספים בשבוע הבא הבהיר: "היתה משיכת זמן של האופוזיציה, דבר שלדעתי לא ראוי שעושים אותו בזמן לחימה. המע"מ 0 יידחה בחודש וחצי, זה מצער אבל לא אסון גדול".

לפיד נשאל על הפרסום הבוקר במעריב לפיו לפיד משמיע ביקורת על נתניהו בשיחות סגורות בגלל המשבר עם ארה" ועל רקע המסרים העמומים של לשכת רה"מ ביחס לדרישת ארה"ב לחדש את התהליך המדיני עם הרש"פ.

"אני לא מחלק ציונים לישראל, זה לא מקומי, הקבינט נהג באחריות, ניהל את המבצע הזה כמו שצריך, גם לפי התוצאות, קראתי את מעריב, היחסים שלנו הם ארה"ב הם נכס אסטרסטגי שכדאי שלא ייפגעו לעולם. אני מדבר עם האמריקנים כחלק מהתפקיד שלי באופן שוטף.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.