Forbes Israel Logo

לפיד על השינויים בגזירות: "מרוצה מאוד מהתוצאה; בעתיד נוריד מסים"

"היה פה תהליך נכון והיו דברים שלא הייתי מוכן לדבר או לוותר עליהם. אני מאוד מרוצה מהתוצאה" – כך אמנר הערב שר האוצר יאיר לפיד בראיון לערוץ 10, בהתייחסו לשינויים בגזירות התקציב. "אלו לא עיזים, זו הפוליטיקה החדשה, קיימתי דיאלוג ושמעתי אנשים. זה לא כמו פעם שמשרד האוצר שם את הדברים על השולחן והלך".

לפיד התייחס גם למחיר שיבוא לידי ביטוי בקיצוץ בתקציבי הממשלה: "זה דבר מצוין שמשרדי הממשלה מתייעלים", טען, "בדוח בנק ישראל כתוב שהתכנית שלנו טובה ואמיצה, צריך היה לשים רסן ולדאוג שהבור התקציבי יכוסה. עכשיו כשאני נוהג אני יכול לומר שכבר יש עלייה בצמיחה, כי אנשים רואים שהעסק מנוהל. אני בתור פוליטיקאי אחראי יכול להגיד שבעתיד תהיה הורדת מסים ולא העלאה".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

יאיר לפיד. מרוצה | צילום: מרק ישראל סלם

על פרשת פרנקל אמר לפיד כי הוא אינו יודע הרבה: "דיברתי איתו כמובן והוא זועם שזה רכילות סוג ד'. גם כשזה פורסם בעבר זה היה קוריוז, אבל היום כולם מחפשים עליו כל דבר אפשרי. הוא נעלב בצדק. כל האמירה כאילו מה שמעניין אותו זה כסף, איך יסבירו שהוא עזב משרה מכניסה הרבה יותר בבנק? אבל אני לא אתפוס את מקומה של ועדת טירקל".

שר האוצר התייחס גם להחלטת האיחוד האירופי מאתמול: "מוקדם לדעת כיצד היא תשפיע על הכלכלה ההישראלית. זה טיפשי שהאנשים האלה חושבים שהם מסייעים לתהליך השלום, הם רק מזיקים לו. אצל הפלסטינים מה שמונע את המו"מ זה הקיצוניים שאומרים שיש זמן ושאירופה תעשה עבורם את העבודה. ברגע שנגמור את התקציב ניכנס להילוך גבוה יותר בנושא המדיני".

לסיום התייחס לפיד ללפידומטור: "הספקתי להתנסות בו וזה היה מאוד משעשע", אמר בחיוך. "קצת נעלבתי שהוא כותב אותי יותר טוב ממני לפעמים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.