Forbes Israel Logo

לפיד על קיצוץ קצבאות הילדים: "מעמד הביניים לא אמור לממן אנשים שיכולים לעבוד ולא עובדים"

"יש עקרון אחד שאנחנו לא מתכוונים לוותר לגביו: מעמד הביניים הישראלי אינו אמור לממן אנשים שיכולים לעבוד ואינם עובדים" – כך כתב הלילה שר האוצר יאיר לפיד באיגרת ששלח לתומכיו ולאמצעי התקשורת, ובה התייחס לקיצוץ בקצבאות הילדים, שצפוי להיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב. "זו היתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלנו", כתב. "ועכשיו גם היא יוצאת אל הפועל".

לפיד הוסיף כי הממשלה תעזור "לכל משפחה נזקקת". "הקצבנו מאות מיליונים לבטחון תזונתי לילדים, אבל מדובר במהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה".

במכתב המשיך לפיד וציין כי "במשך שנים על שנים הוכח שקצבאות הילדים אינן מוציאות את האנשים מעוני, אלא רק מנציחות את העוני. יש רק דבר אחד שמאפשר למשפחות לצאת ממעגל העוני – וזו עבודה. במשפחות שבהן שני ההורים עובדים, העוני צונח אל מתחת ל-5%".


צילום: רויטרס

לפיד התייחס גם לפרסומים על כוונת המפקח על הביטוח לקצץ ב-10% בפנסיה. "מעולם לא היתה החלטה כזו, אין החלטה כזו, הדעת כמובן לא סובלת שהחלטה כזו תגיע בשליפה. מצד שני, בימים אלה אנשים מוכנים להאמין בכל בשורה, בייחוד אם היא רעה".

"אני מוציא הודעה, מסביר שאין שום קיצוץ. מדובר בהתראה שיצאה מאגף שוק ההון העוסקת בצורך לטפל בהפרשי ריביות. זה לא עוזר. אי האמון של הציבור בממשל הוא כל כך עמוק, שהם מניחים – אינסטינקטיבית -שמנסים לדפוק אותם. אלא שאנחנו לא מנסים. זה ייקח זמן כנראה עד שהם יבינו שאנחנו אחרים, דוברי אמת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.