Forbes Israel Logo

לפיד: "קצבאות לא מונעות עוני, אלא רק מנציחות עוני"

"הקיצוץ בקצבאות הוא החלטה של הממשלה על איך מתנהגת חברה אנושית. הקצבאות לא מונעות עוני אלא רק מנציחות עוני", כך אמר הערב שר האוצר, יאיר לפיד, בראיון לרדיו 103.

"הדבר שמונע עוני לטווח ארוך הוא עבודה וחינוך", המשיך לפיד. "בגלל זה העלנו את תקציב החינוך ב-6.5 מיליארד שקל ובגלל זה נעשה תכניות השמה לעבודה. הקצבאות רק יוצרות את העוני של הדור הבא".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפיד התייחס גם לנושא הכלכלי-מדיני: "הכסף הגדול בהתנחלויות כבר נשפך", אמר. "האם היינו צריכים לשפוך אותו? לא. האם היה הגיוני לממן במיליארדים התנחלויות שיפונו בעתיד? בודאי שלא. אבל אם ביישוב עלי תהיה אשה בחודש התשיעי להריונה לא נקשור אותה לעץ".

יאיר לפיד | צילום: רויטרס

"לא טעינו לגבי התקציב, להפך", התנגד לפיד לטענה כי עשה שגיאות, "אבל שילמנו מחיר על זה שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. מס הכנסה הוא פרוגרסיבי, למי שמרוויח מתחת ל-6,000 שקל לא העליתי אגורה. לא הכחשתי, אנחנו בצרות, והיות שאנחנו בצרות צריכים כולם לשלם. אנחנו לא רוצים להפוך למדינה שאומרת לאנשים שמצליחים שנעניש אותם. זה קשה לכולם. אני אקיים את הבטחותיי לאורך זמן. השכבות החזקות צריכות שהמדינה תהיה חזקה, כי אם לא – הרי איך יטפלו במוחלשים פה?".

"זה שאני לא מוריד לחרדים זה אגדות עם, אני מציע שתשאלו אותם", סיכם שר האוצר. "מעניין אם הם מרגישים גם כן שאני רך מדי כלפיהם. עשינו דברים כלפי החזקים שלא עשו מעולם. אני חושב שהקיצוץ בקצבאות הילדים הוא גם הכרח כלכלי אבל בעיקר הכרח חברתי. האם 65 שנה של קצבאות ילדים עזרו, האם זה מנע עוני או הנציח את העוני? אנשים צריכים לקחת אחריות על ההחלטה שלהם להביא ילדים לעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.