חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לפיד: "תוך 3 שנים מעל ל-70% מהחרדים ישרתו את המדינה"

"החרדים הפכו את הדיון לקרקס, שבשיאו כבל ח"כ פורוש את עצמו באזיקים לדוכן הכנסת. הסדרנים עמלו קשה ושחררו אותו, אבל אם פורוש רוצה לכבול את עצמו לדוכן באזיקים, צריך היה להשאיר אותו שם" – כך אמר שר האוצר ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, בהתייחסו לחוק השיוויון בנטל אשר עבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת.

"אפילו מפלגת העבודה הצביעה בעד החוק שלנו", הוסיף לפיד, "ואני מעריך את זה וחושב שהם הוכיחו הפעם שטובת המדינה חשובה להם יותר מאשר משחקי האופוזיציה-קואליציה הרגילים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"בניגוד לכל האגדות והתעמולה השיקרית – החוק לא יכנס לתוקפו עוד ארבע שנים, אלא מיד כשיעבור בקריאה שלישית", הבטיח שר האוצר. "אלף חרדים יקבלו כבר השנה הודעה שהם משוחררים לעבודה ואינם צריכים להיות יותר בישיבה. מספר החרדים המשרתים יעלה כבר בשנה הקרובה. תוך 3 שנים מעל ל-70% מהאוכלוסייה החרדית ישרתו את המדינה".


צילום: מרק ישראל סלם

"יעדי גיוס יוגדרו בחוק – פטור ינתן ל-1,800 מתמידים בלבד", המשיך לפיד. "כל השאר משרתים. דחיית שירות תתאפשר עד גיל 21 בלבד, כשרק צה"ל רשאי לקבוע למי ידחו את הגיוס ולמי לא. מנהלת השירות האזרחי תוקם תחת משרד הכלכלה ותייצר מסגרות שירות שיקנו כלים מקצועיים למשרתים ויסייעו להם להשתלב בעבודה בהמשך".

"מחקרים מוכיחים כי 87% מהחרדים המשרתים משתלבים לאחר שחרורם במעגל העבודה", סיכם לפיד. "על ישיבות שתלמידיהן לא יתגייסו יוטלו סנקציות כלכליות. הכסף פשוט יפסיק להגיע. על תלמידי הישיבות שיקבלו צו גיוס ולא יגיעו תוטל אחריות פלילית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן