Forbes Israel Logo

“לקצבאות הילדים אין כיפה וגם לא כאפיה. לפיד פוגע בילדים של כולם”

"יאיר לפיד פוגע בדור העתיד, בילדים של כולנו. בניגוד לדבריו, לקצבאות הילדים אין כיפה וזקן וגם לא כאפיה" – כך אומר היום איציק אלרוב, ממובילי המאבק ביוקר המחיה ומייסד תנועת "הצרכנים".

אלרוב היה זה שהחל ב-2011 ב"מחאת הקוטג'" לאחר עלייה המתמשכת במחירי המזון במדינה, וקרא לציבור להימנע מרכישת גבינת קוטג'. למחאה הצטרפו אז למעלה ממאה אלף גולשים, והיא צברה התעניינות תקשורתית והובילה לפתיחת דיון ציבורי רחב בנושא יוקר המחיה בישראל. 

צילום: מערכת פורבס

"הקיצוץ בקצבאות פוגע בילדים אמיתיים, בשונה מגברת כהן הווירטואלית", טוען אלרוב. "בילדים של חרדים ושל חילונים, של ערבים ושל יהודים, של עולים ושל ותיקים, של שמאלנים ושל ימניים. ילדים מכל רבדי האוכלוסייה הולכים להיפגע בעקבות עוד החלטה מטופשת ופוגענית".

לדברי אלרוב, מעטות הפעמים בהן כספי מסים המגיעים לקופת המדינה עוברים לייעודם הנכון, חזרה לטובת הציבור: "על פי רוב, סקטורים וקבוצות לחץ שונות מתמרנים את המכונה המשומנת לכיסם ולטובתם האישית, על חשבון כלל הציבור", אומר אלרוב. "קצבת הילדים היא מהפעמים הנדירות שהאזרח הפשוט קיבל מה שמגיע לו, ללא הבדלי דת וגזע. כעת, עם הקיצוץ הנוכחי, עוד מפעל צדק נדיר קורס כמגדל קלפים. רק שהפעם מדובר במפעל חיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן