חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לקראת הפסגה האירופית: מדינות רבות תומכות בתקציב אחיד

רעיון התקציב המאוחד למדינות האיחוד האירופי צובר תאוצה לקראת פסגת מנהיגי האיחוד בהמשך החודש. בארוחת ערב פרטים שקיימו דיפלומטים ממדינות האיחוד, ביניהן בריטניה, הולנד ודנמרק חשפו המוזמנים כי קיימת הסכמה בנושא. לדברי אחד הדיפלומטים שהשתתף באירוע, "אמנם לא מדובר ברעיון שמעורר התלהבות אך בהחלט יש הסכמה לכך שצריך לבדוק את העניין לעומק". 

התוכנית שהוצגה בחודש שעבר על ידי הרמן ואן רומפוי, נשיא המועצה האירופית, מטרתה שימור האיחוד המוניטרי של מדינות גוש היורו. על פי התוכנית יאוחדו תקציבי 17 החברות בגוש תחת תקציב מרכזי, עליו יפקח משרד אוצר חדש.

דגל האיחוד האירופי על רקע הרייכסטאג הגרמני. צילום: רויטרס

לכל אחת מהמדינות התומכות ברעיון יש אינטרס משלה. בעוד שגרמניה וצרפת תומכות בו בתור חלופה לתוכניתו של הבנק האירופי המרכזי לפיה החובות של הכלכלות הקורסות בגוש יועברו לאחריותן של כל מדינות היורו ואילו בריטניה מעוניינת בתקציב המשותף כדי להתרחק מהבעיות של הגוש. ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון אמר בראיון לרשת ה-BBC כי "בעתיד יהיו שני תקציבים באיחוד האירופי: אחד המשותף לכל מדינות גוש היורו ותקציב נוסף רחב יותר בו יהיו חלק גם כל יתר החברות באיחוד". 

פרטי תוכנית התקציב המאוחד ידונו במסגרת פסגת מנהיגי האיחוד האירופי ב-18-19 באוקטובר. כמו כן גם וועידת שרי האוצר של גוש היורו שתחל מחר תדון בנושא ותבחן אותו לעומק. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן