Forbes Israel Logo

לקראת צוק פיסקלי? "סוחרים מבטלים את חופשת חג המולד"

השבועיים האחרונים של דצמבר בשוק המניות נוטים באופן מסורתי להיות שקטים. אולם הסוחרים, המורגלים ברגיעה יחסית בתקופה זו של השנה נשארים קרוב לטלפונים הניידים שלהם, בשל המצוק הפיסקלי.

מגעים של הרגע האחרון בנוגע לצוק – כמעט 600 מיליארד דולר של העלאות מסים וקיצוצים בהוצאות שייכנסו לתוקף בתחילת ינואר ועלולים לגרום להאטה חדה בצמיחה ואפילו למיתון – גורמים לכמה מהסוחרים והאנליסטים לבטל את חופשת חג המולד, משום שלכל עסקה עשויה להיות השפעה גדולה על השווקים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הרבה חברות אומרים לסוחרים שלהם, 'אתם יכולים לקחת ימי חופשה לכבוד חג המולד, אבל תהיו מוכנים לחזור לעבודה אם יקרה משהו'. זה בהחלט שונה מאשר בשנים הקודמות, בעיקר סביב זמן זה של השנה, כאשר הדברים אמורים להרגע", אמר ג'יי.ג'יי קינהאן, אסטרטג ראשי ב-TD Ameritrade בשיקגו.

בהמתנה. בורסות וול סטריט | צילום: רויטרס

כשהשיחות בין נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר נמצאות לכאורה בקיפאון, יותר ויותר סביר שוושינגטון לא תגיע לעסקה לפני 1 בינואר. 

גורדון קרלופ, דירקטור ב-Rosenblatt Securities מניו יורק, ישמור גם הוא על זמינות לקראת עונת החגים. "נראה לי שהם (הדמוקרטים והרפובליקנים) מעדיפים להמשיך ללכת על חבל פוליטי דק מאשר להשיג פתרון".

למרות החששות כי הדד ליין יגיע ללא עסקה, מדד ה-S&P500 השיג שנתי של 12.4%. עם זאת, בשבוע האחרון איבד ה- S&P500 0.3% מערכו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.