Forbes Israel Logo

לראשונה בפורבס: הבנקים ואיגודי האשראי הטובים ביותר בארה”ב

באמצע שנות ה-80 של המאה הקודמת היו בארצות הברית כ-18,000 בנקים מסחריים ומוסדות חיסכון אחרים, אבל 35 שנה של קונסולידציה וכמעט 3,000 קריסות של בנקים חתכו את המספר הזה בכ-70%. בתקופה שבה בנקים מקוונים חווים שגשוג, לבנקים המקומיים חשוב מתמיד להפגין את היתרון שלהם בשירות לקוחות, נגישות ושירותי ייעוץ פיננסי.

עם ההנחות הללו בראש, פורבס חבר לחברת מחקרי השוק Statista על מנת לייצר לראשונה בתולדותיו דירוג של הבנקים ואיגודי האשראי הטובים ביותר בכל מדינה של ארצות הברית. במקום לשפוט על פי דוחות המאזן והצהרות הרווח וההפסד של החברות, כפי שפורבס עושה במסגרת דירוג 100 הבנקים הגדולים שלו, המתפרסם מדי שנה בחודש ינואר, ב-Statista ערכו סקר בקרב למעלה מ-25 אלף לקוחות אמריקאים ושאלו אותם מה דעתם בנוגע ליחסיהם עם המערכת הבנקאית כיום ובעבר. הבנקים ומוסדות האשראי דורגו על פי סך כל ההמלצות ושביעות הרצון של הלקוחות, וכמו כן לפי חמישה תתי-ממדים מפורטים יותר: אמון, תנאים ושירות, שירותי הסניף, שירותים דיגיטליים וייעוץ פיננסי.

עשור לאחר המשבר, באילו בנקים בוטחים האמריקאים? | צילום: Shutterstock

מוסדות פיננסיים בפריסה לאומית רחבה בארצות הברית, כמו Bank of America, Wells Fargo ו- Chase Bank, שמחזיקים סניפים בלפחות 15 מדינות, לא נכללו בדירוג הסופי. מהסיבה הזו, עשרה בנקים נוספים בפריסה לאומית לא נלקחו בחשבון, לרבות U.S. Bank, PNC Financial ו- Bank of the West (הקרוי גם B of A). גם Wells Fargo, גם Chase Bank וגם B of A דורגו נמוך יותר מרוב הבנקים "הקטנים". Navy Federal Credit Union (הפרוס ב-30 מדינות) היה איגוד האשראי היחיד שכניסתו לרשימה נפסלה גם היא משיקולי גודל.

הנקודות הסופיות נעות בין 40 ל-95.4, כש-Thomaston Savings Bank מקונטיקט קיבל את הציון הכולל הגבוה ביותר. בין חברה אחת לחמש חברות זכו בתואר "הטובות ביותר במדינה", בהתבסס על מספר התגובות בכל מדינה.

בסך הכל, 124 בנקים ו-145 איגודי אשראי עברו את רף הכניסה הסופי – 2.4% מהמוסדות הפיננסיים של ארצות הברית. איגודי אשראי, שהם למעשה קואופרטיבים פיננסיים בבעלות הלקוחות שחברים בהם, מובילים על הבנקים עם ציון שביעות רצון ממוצע של 80, לעומת הציון הממוצע של הבנקים, העומד על 75.2.

חרף עשור של שיעורי ריבית בשפל המדרגה בחשבונות לחיסכון, הלקוחות מעניקים לרוב ציונים גבוהים לבנקים ולאיגודי האשראי שלהם, עם שיעור שביעות רצון כללי ממוצע של 4.42 לאיגודי האשראי ו-4.24 לבנקים, בסולם שנע מ-1 ל-5.

איגודי האשראי מרוויחים מהסטאטוס שלהם כחברות שאינן למטרות רווח, מה שמאפשר להם בדרך כלל להעניק שיעורי ריבית גבוהים יותר על תעודות פיקדון ועל חשבונות לחסכון מצד אחד, ושיעורים נמוכים יותר על הלוואות וכרטיסי אשראי מצד שני. "הלקוחות מעדיפים את איגודי האשראי בגלל שהם בעצמם מחזיקי המניות בהם", אומר מנכ"ל Statista, פרידריך שוואנדט. "אפשר לומר שזה עולה בקנה אחד עם הסיסמא 'קטן זה יפה'".

איגודי האשראי הטובים ביותר

(לצפייה באינפוגרפיקה אינטראקטיבית מפורטת לחצו על התמונה)

איגודי האשראי הטובים בארה"ב לפי מדינה | מקור: Statista, Forbes

איגוד האשראי שזכה לציון הכולל הגבוה ביותר הוא Barksdale Federal Credit Union מלואיזיאנה. הוא הוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת על מנת להעניק שירות לבסיס חיל האוויר Barksdale, בבוסייר סיטי. כעת הוא משרת למעלה מ-1,000 חברות, אגודות וכנסיות "במדינת הביצות", ויש לו 127,000 לקוחות. בשנה שעברה הוא נכנס גם לשוק במזרח טקסס דרך מיזוג עם AMOCO – איגוד האשראי הפדרלי של מזרח טקסס.

רוב איגודי האשראי פועלים ברמה המקומית, אבל שלושה מתוכם קיבלו ציון גבוה במספר מדינות שונות – Eastman Credit Union (טנסי, מערב וירג'יניה), Security Service Federal Credit Union (קולורדו, טקסס, יוטה) ו- Visions Federal Credit Union (ניו-ג'רזי, ניו-יורק).

Huntington Bank, המבוסס בקולומבוס, אוהיו, מדורג כאחד מארבעת הבנקים הטובים ביותר בשש מדינות שונות, מתוכן הוא הראשון באינדיאנה, מישיגן ו-וויסקונסין. הבנק שמחזיק בנכסים בשווי 104 מיליארד דולר פועל בשמונה מדינות בסך הכל וקיבל את הציון הגבוה ביותר בפרמטרים של ייעוץ פיננסי ותנאי השירות והאשראי (כלומר – הוא שקוף בנוגע לעמלות ולשיעורי הריבית שלו). Capital One הוא המוסד היחיד הנוסף שדורג גבוה כל כך ביותר משלוש מדינות.

Bell Bank, מפרגו, צפון דקוטה, הוא הבנק היחיד מלבד Huntington שמסיים במקום הראשון בלפחות שתי מדינות. החברה הפרטית בעלת נכסים בשווי 4.7 מיליארד דולר, היא הראשונה גם בצפון דקוטה וגם במינסוטה. הלקוחות מעניקים לה ציונים גבוהים במיוחד בשל שירותי הדיגיטל שלה.

הבנקים הטובים ביותר

(לצפייה באינפוגרפיקה אינטראקטיבית מפורטת לחצו על התמונה)

הבנקים הטובים בארה"ב לפי מדינה | מקור: Statista, Forbes

Bell מצליח לייצר רצון טוב בקרב הקהילות שלו בזכות השיטה הייחודית שבה הוא נוקט, הקרויה "תשלם את זה הלאה", לפיה כל עובד במשרה מלאה מקבל 1,000 דולר על מנת "להעניק אותם לאנשים נזקקים לפי בחירתו, או למטרות שחשובות לו". הבנק הוא אחד מהספונסרים שעומדים מאחורי פיתוחה של קבוצת הכדורגל Minnesota United, שהחלה לשחק בשנה שעברה בליגת ה-MLS.

במדינות גדולות ומאוכלסות מאוד, כמו קליפורניה, ניו-יוק וטקסס, התחרות בין בנקים היא קשוחה ביותר, כשמאות מוסדות נאבקים ביניהם על נכסים בנקאיים בשווי טריליוני דולרים. AltaPacific קיבל את הציונים הגבוהים ביותר בקליפורניה מקרב הבנקים ו-Logix סיים ראשון מקרב איגודי האשראי. Pioneer Savings Bank ו-First New York Credit Union סיימו ראשונים במדינת התפוח הגדול. לקוחותיו של ה-USAA בטקסס מעניקים לבנק שלהם ציונים כמעט מושלמים בשביעות הרצון הכללית ובהמלצות, בעוד ש-Security Service Federal Credit Union מוביל את הקואופרטיבים הפיננסיים שם.

איגודי האשראי הטובים בארצות הברית – הרשימה המלאה

הבנקים הטובים בארצות הברית – הרשימה המלאה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.