Forbes Israel Logo
Rayen Cohen_credit flickr Bill Jerome
Rayen Cohen_credit flickr Bill Jerome

מבלי להתכוון: GameStop הפכה את המשקיע הזה למיליארדר

ראיין כהן, המייסד של Chewy, חברת מסחר מקוון לציוד לחיות מחמד, השקיע 76 מיליון דולר ב-GameStop. הזינוק במניה בחודש שעבר הפך אותו למיליארדר, לרגע

הזינוק המטורף במניית GameStop שהחל בדיונים ברשת החברתית Reddit והמשיך בהמוני סוחרים צעירים ששעטו על המנייה המנומנמת, סימן את ניצחונם של האחרונים על סוחרי השורט, לזמן קצר.
אבל היה גם מנצח שחייך יותר מכולם – ראיין כהן, משקיע אקטיביסט, שהפך בעקבות המהלך למיליארדר על אף שכלל לא היה חלק ממנו.

כהן, המייסד והמנכ"ל לשעבר של Chewy, חברת מסחר מקוון שמתמקדת בציוד לחיות מחמד, השקיע 76 מיליון דולר ברכישת 9 מיליון מניות GameStop בסוף השנה שעברה בניסיון לעצב מחדש את החברה מטקסס.

"למרבה הצער, זוהי הוכחה לכך של־GameStop אין כרגע את צורת החשיבה, את המשאבים ואת התוכנית הנדרשים כדי להפוך אותה שחקן משמעותי בתחום", כתב כהן במכתב פומבי לדירקטוריון החברה בנובמבר האחרון, בתגובה לביצועים המדכדכים של המניה דאז – ירידה של 85% במהלך חמש שנים. כהן טען אז ש־GameStop צריכה להפוך מרשת חנויות פיזיות לחברת טכנולוגיה שמספקת חוויה דיגיטלית שתמשוך גיימרים.

אף אחד לא חזה מה עומד לקרות בעוד חודשים אחדים. מניית החברה זינקה במאות אחוזים ואז באלפי אחוזים והונו של כהן הרקיע שחקים. כאשר מחיר המניה הגיע לשיאו ונגע ב־480 דולר – כהן היה שווה למעלה מ־4.3 מיליארד דולר. לכך יש להוסיף את הסכום שגרף ממכירתה של Chewy ב־2017 תמורת 3.4 מיליארד דולר (כ־180 מיליון דולר שהכניס לכיסו).

כהן (35), החל את הקריירה היזמית שלו כבר בגיל 15 כשקיבל תשלום על הפניית לקוחות לאתרי קניות. כעשור לאחר מכן הקים את Chewy ודחף בכל הכוח להגדיל את נפח המסחר בה, עד שמכר אותה שש שנים מאוחר יותר ל־PetSmart.

הוא לא שמר על התואר מיליארדר יותר מדי זמן (היום המניה נסחרת סביב 50 דולר), אבל לא נראה שזה מפריע לו. ההשקעה שלו סייעה לו לקבל שלושה כסאות בדירקטוריון החברה בתחילת ינואר (אחד לעצמו ועוד שניים למנהלים לשעבר ב־Chewy).

צילומים: Flickr Bill Jerome, Shutterstock

Forbes_february_cover
שער גיליון פברואר 2021 של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.