חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מבריטניה ועד קולומביה: תחקיר פורבס ישראל אודות ארגוני הטרור העשירים בעולם מכה גלים

בקולומביה. בארגנטינה. בארה"ב. בבריטניה. בגרמניה. בניגריה. בספרד. בכל המדינות האלו ובעוד רבות אחרות, עסקו כלי התקשורת המובילים בהרחבה בתחקיר המיוחד של מגזין פורבס ישראל, אשר דירג, לראשונה, את 10 ארגוני הטרור העשירים ביותר בעולם. הכותרות והכתבים השונים ברחבי העולם ניתחו כולם את התחקיר המעמיק, במסגרתו חשפנו כאן בשבוע שעבר את סכומי הכסף אשר "מגלגלים" ארגוני הטרור השונים ברחבי העולם.

כמובן שבכל מקום בעולם בחרו להתמקד בסוגיות אשר "קרובות לבית": כך, בחרו בעיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי לעסוק בהרחבה במחתרת האירית IRA, אשר מדורגת במקום ה-9 עם מחזור שנתי של כ-50 מיליון דולר. בכלי התקשורת בדרום אמריקה עסקו בעיקר במחתרת הקולומביאנית FARC, אשר התברגה במקום השלישי ומגלגלת כ-600 מיליון דולר בשנה, בעיקר בזכות רשת הסחר בסמים האדירה אשר בשליטתה, ובכלי התקשורת באפריקה עסקו רבים בארגון "בוקו חראם" הניגרי אשר סוגר את הרשימה, עם הכנסות של כ-25 מיליון דולר בשנה.

לכל העדכונים, התחקירים והכתבות: עשו לנו לייק בפייסבוק

גם ב"international business times" | צילום מסך

ברבות ממדינות אירופה וארה"ב עסקו גם כן בהרחבה בתוצאות התחקיר, כשעיקר תשומת הלב הופנתה לארגוני הטרור העשירים בעולם: ארגון דאע"ש (המדינה האיסלאמית) אשר מדורג במקום הראשון וארגון החמאס, אשר מדורג במקום השני ברשימה. ארגון דאע"ש, אשר השתלט על חלקים גדולים מתעשיית הנפט ברוסיה ובעירק נהל מחזור שנתי של לא פחות מ-2 מיליארד דולר – אשר הופך אותו לארגון הטרור העשיר ביותר בהיסטוריה, כמו גם ל"כוכב" כתבות רבות אשר סקרו את הדירוג. גם ארגון החמאס, אשר מגלגל על פי ההערכות כמיליארד דולר בכל שנה, "זכה" לעיסוק נרחב ברחבי העולם.

הכותרות והתהודה הרבה אשר עורר התחקיר ברחבי העולם הביאו אמנם לתגובות אוהדות ולדברי הערכה מפי עיתונאים בכירים מכלי תקשורת רבים ומגוונים, אך בין היתר הביאה גם ל"סימון" האתר על ידי גורמים פחות מפרגנים – דוגמת האקרים מרחבי העולם אשר החלו לתקוף את שרתי האתר החל מאתמול (יום ב') בשעות הבוקר. מרביתן המוחלטת של התקפות אלו נהדפו על ידי חברת "סייבר סרב" אשר מנהלת את שרתי האתר, אך האתר נפל למשך דקות בודדות פעם אחת בשעות הבוקר.

כלי התקשורת אשר סקרו את התחקיר ותוצאותיו הגיעו, כאמור, ממדינות רבות ומגוונות ברחבי העולם – והתחקיר צוטט והופיע בכותרותיהן של מהדורות רבות ב-4 יבשות במהלך השבוע האחרון. מהדורות הטלוויזיה והרדיו שודרו באופן טבעי בשידור חי, אך פה תוכלו לסקור כמה מכותרות אתרי האינטרנט השונים, אשר עסקו בתחקיר ובדירוג המסקרן:

עיתון "אל מונדו" הספרדי:

 

באתר החדשות הניגרי "פולס" התמקדו בארגון "בוקו חראם":


 

במגזין "international business times":

ב"סאנדיי טיימס" הבריטי:

 

באתר "קולומביה ריפורט":

 

במגזין האמריקאי breitbart:


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן