Forbes Israel Logo

מגדל טובלרון בתל אביב

ב־1965 נחנך ברחוב הרצל בתל אביב המגדל הכי גבוה בכל אסיה ואפריקה: מגדל שלום. 34 קומותיו התפרסו על פני 120 מטר והיו במשך שנים גאווה לישראלים רבים. השנים חלפו, חלק מקומות המשרדים במבנה הוסבו למגורים, מוזיאון השעווה שפעל עד לפני 20 שנה נסגר, וגם תואר הבניין הגבוה נדד מזרחה לרמת גן – למגדל משה אביב, על 68 קומותיו. בקרוב יושב התואר בתחרות לגובה לתל אביב: אחד מהמגדלים בפרויקט קרן הקריה, המכונים גם מגדלי טובלרון, יתנשא לגובה של 80 קומות.

העיצוב הייחודי כפריזמות משולשות והגובה מרקיע השחקים הם רק חלק מהייחודיות של הפרויקט הגדול, שעתיד לשנות את אזור בסיס הקריה. קרן הקריה צפויה לקום בצפון הקריה, במפגש הרחובות דרך בגין ושאול המלך (מרכז עזריאלי ושלושת מגדליו במזרח, ומדרום – המשך פיתוח שרונה). הפרויקט, יש לציין, הוא חלק ממגמה של פינוי בסיסי צה"ל. גם חלקים משדה דב צפויים להתפנות, כמו גם חלקים ממחנה צריפין, שטחים מתע"ש רמת השרון, ובעתיד גם בסיסי המודיעין בגלילות.


מגדל טובלרון. תמונת הדמיה: יח"צ

כבר לפני כשנתיים, לאחר אישור התוכנית בוועדת התכנון והבנייה בתל אביב, יצאו לדרך עבודות התשתית לקראת הבנייה. בחודש מאי האחרון כבר הושלם פינוי המתחם שחולש על 38 דונם, ובמהלכו נהרסו כ־40 מבנים. אחד המבנים, אגב, היה בית משטרת התנועה המנדטורית. בסופו של דבר יוקמו במקום ארבעה מגדלים, אחד מהם יהיה, כאמור, הגבוה בישראל, ואחיו ה"קטנים" יתרוממו לגובה של 45 עד 50 קומות. המגדלים הנמוכים יותר ישמשו למגורים, ואילו הגבוהים – בעיקר למסחר. הפרויקט כולו צפוי לכלול כ־100 אלף מ"ר משרדים וכ־770 דירות.

הכתבה המלאה במגזין אוקטובר נובמבר של פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן