חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מגמה מעורבת באסיה: שנחאי נפל ב-1.2% הניקיי זינק ב-1.9%

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת על רקע חילופי השלטון בסין ובהמשך לירידות אמש בוול סטריט ובאסיה. המשקיעים ממתינים לראות מה תהיה המדיניות הכלכלית של ממשלת סין החדשה. בחירות צפויות בחודש הבא בבית התחתון של הפרלמנט ביפן. 

מדד הניקיי זינק ב-1.9%, ההנג סנג נחלש ב-1.5% ובורסת שנחאי איבדה 1.2% מערכה.

הלילה הציגה המפלגה הקומוניסטית בסין את הנהגתה החדשה: נשיא סין החדש שי ג'ינפינג וראש הממשלה הנכנס לי קקיאנג. השווקים ביבשת אסיה וכן ברחבי העולם ממתינים לראות האם ההנהגה החדשה תפעיל רפורמות משמעותיות בכלכלה ובחברה בסין והאם מדיניותם תהיה פתוחה וליברלית יותר. 

מנהיגי סין החדשים | צילום: רויטרס

ב-16 יערכו בחירות לבית התחתון של הפרלמנט ביפן. על פי התחזיות צפויה המפלגה הליברל דמוקרטית, מפלגת השלטון הנוכחית לנצח ולזכות ברוב. 

מנהיהגי אופוזיציה ביפן קראו הבוקר להפעיל את תוכנית ההקלה הכמותית באופן בלתי מוגבל והעריכו כי הבנק המרכזי ביפן יפחית את הריבית לרמה אפסית. היין היפני נחלש כתוצאה מכך בשיעור של 0.6% אל מול הדולר.

אמש ננעלו בורסות וול סטריט בירידות על רקע חוסר הוודאות בשווקי אירופה והמצב הבטחוני הרעוע במזרח התיכון. מדד דאו ג'ונס רשם ירידה של 1.4%, מדד הנאסד"ק נחלש ב-1.3% ומדד ה-S&P 500 איבד 1.4% מערכו.

ירידות נרשמו אמש גם בבורסות אירופה, בעקבות יום הסולידריות שבמסגרתו התקיימו שביתות כלליות והפגנות מחאה המוניות ברחבי היבשת, זאת במחאה על המדיניות הכלכלית של ממשלות גוש היורו שמפעילות קיצוצים נרחבים וצעדי צנע קשים. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן