Forbes Israel Logo

מגמה מעורבת בנעילת המסחר בבורסה; חלל התרסקה ב-32.7%

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בעליות שערים מתונות כשברקע עמדה הנעילה החיובית בוול סטריט בסוף השבוע, לאחר שפורסמו שם נתוני דוח התעסוקה המאכזב יחסית לחודש אוגוסט. למרות זאת, מגמה מעורבת נרשמה בנעילה. מניית חלל תקשורת ממשיכה לאבד גובה במהירות, המסחר בה הוקפא עם פתיחת הבורסה, וחודש לאחר מכן.

המדדים ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.1%, ומדד הבנקים התחזק ב-0.4%. מדד הנפט והגז נחלש ב-0.4%, מדד הנדל"ן טיפס ב-0.5% ומדד התקשורת ירד ב-0.4%.

ברמת המאקרו, בסוף השבוע פורסם בארצות הברית דו"ח התעסוקה לחודש אוגוסט 2016, שהציג תוספת נמוכה מהתחזיות של משרות בשוק האמריקאי – כ-150 אלף לעומת הערכות שדיברו על כ-180 אלף משרות. הנתונים מרחיקים את האפשרות כי בחודש ספטמבר יחליטו בכירי הפד ברשות הנגידה ג'נט ילן להעלות את שיעור הריבית. יחד עם זאת, יש להניח כי השנה עוד תועלה הריבית כפי שהתחייבו בבנק עוד בעיבורי השנה שעברה.

לאחר שביום חמישי האחרון התפוצץ הלוויין של חברת חלל תקשורת על כן השיגור בארצות הברית, ומנייתה איבדה כ-9% מערכה, הבוקר רשמה המנייה צניחת ערך משמעותית נוספת בשלבי טרום המסחר (35%) והמסחר בה הוקפא. לאחר מכן חודש המסחר בה, והיא ננעלה בנפילה בשיעור של 32.7%. הבוקר דיווחה חלל לבורסה כי ביטוחו של 'עמוס 6' עד למועד השיגור הוא באחריות התעשייה האווירית, אשר אישרה את הדיווח ואף הודיעה כי ברשותה הביטוח הדרוש לפירעון סדרות האג"ח הרלוונטיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.