Forbes Israel Logo

מגמה שלילית באחד העם; בזק עולה -0.5% לאחר פרסום הדוחות

הבורסה באחד העם פותחת גם את יום המסחר האחרון לשבוע במגמה שלילית, כאשר ברקע נעילה יציבה אמש בוול סטריט, ופרסום דוחותיהן של כיל, שופרסל ובזק הבוקר.

בשעה זו יורד מדד ת"א 25 ב-0.2%, מדד ת"א 100 נסחר ללא שינוי, ומדד הבנקים יורד ב-0.1%. מדד התקשורת נסחר סביב רמת הפתיחה, מדד הנדל"ן מתחזק ב-0.1% ומדד הנפט והגז נסחר ללא שינוי. 

כיל דווח הבוקר על ירידה חדה ברווח שהסתכם ב-67 מיליון דולר לעומת 316 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפער מוסבר בירידה במחירי המכירה ורישום הפרשה חד פעמית לתמלוגים. בנטרול הוצאות חד פעמיות הסתכם הרווח הנקי בכ- 214 מיליון דולר. מניית החברה יורדת בשעה זו ב-0.2%.

שופרסל יורדת ב-0.2% לאחר שרשמה הפסד של 125 מיליון במחצית השנה הראשונה בשל ההאטה בצריכה. מדובר על ירידה של 1.6% לעומת מחצית השנה הראשונה של 2013.
  
בזק רשמה עליה של 71.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-810 מיליון שקל. לעומת זאת, נרשמה ירידה של 4.3% בהכנסות החברה שהסתכמו ב-2.25 מיליארד שקל. שאול אלוביץ', יו"ר בזק אמר כי "קבוצת בזק ערוכה באופן המיטבי לשינויים הטכנולוגיים, העסקיים והרגולטוריים המתרחשים בשוק, אשר מציבים אתגרים, אך גם טומנים בחובם הזדמנויות שיפעלו לטובת הקבוצה והלקוחות". מניית בזק עולה בשעה זו ב-0.5%.


צילום: אהוד כהנים

ב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי התבררות המחיר הכלכלי של מבצע צוק איתן, עשוי להיות הפרמטר שיסמן את תחילת התהפכות המגמה של הדולר-שקל: " הגורמים להתחזקות הדולר נובעים מגורמים מקומיים ועולמיים. בזירה הפנימית, הספקולציות לפיהן משרד האוצר יגדיל את הגירעון כדי לממן את עלות המלחמה, בהחלט מכבידות על השקל ופוגעות בסנטימנט של המשקיעים כלפי הכלכלה הישראלית. בעולם, הדולר שומר על המומנטום החיובי שלו, אין ספק שאם אכן יתהווה מפנה מהותי במגמה של הדולר בעולם, הדבר יתבטא גם במסחר בדולר-שקל ועשוי להטות את המגמה על פיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.