Forbes Israel Logo

מגע הזהב: מפתח כיפת ברזל דני גולד הוא איש השנה של פורבס

ד"ר דני גולד, אחד המפתחים המרכזיים של מערכת "כיפת ברזל", נבחר לאיש השנה של מגזין פורבס ישראל לשנת 2012.

במערכות הביטחון והתעשיות הביטחוניות גולד הוא שם דבר כבר שנים רבות, אבל הציבור הרחב למד להכיר אותו לראשונה כאדם שמאחורי מערכת כיפת ברזל. הרבה קרדיט ניתן בימים האלה גם לח"כ עמיר פרץ, שאישר כשר הביטחון את המשך הפרויקט, אבל תרומתו העיקרית הייתה שלא ניסה למנוע את המשכו, וכך עשה גם אהוד ברק שבא אחריו. ההישג העיקרי היה ונותר של גולד.

בראיון מיוחד עם גולד שיתפרסם מחר באתר פורבס ישראל, הוא מספר על המאבקים להוצאת התוכנית לפועל, על פרויקטים עתידניים שפותחו תחת פיקוחו וגם על תוכניותיו לעתיד וההצעה שקיבל להיות המדען הראשי במשרד התמ"ת.

צפו ברשימה המלאה: אנשי השנה ל-2012

דני גולד | צילום: John Heng

יחד עם גולד נבחרו 9 ישראלים נוספים שבלטו במיוחד בשנת 2012 בכל תחומי החיים והחברה (לצפייה ברשימה המלאה לחצו כאן). אשת השנה בחינוך היא עינת ברגר-אריזון, מנהלת בית הספר היסודי תל חי בדרום תל אביב, שהפכה אותו לאחד משלושת בתי הספר הטובים ביותר בישראל, כאשר תחת ניהולה הגיעו ילדי בית הספר לעשירון הראשון בכל אחד מן המקצועות שנבדקו בבחינות המיצ"ב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שלמה אליהו, שהשלים השנה את רכישת חברת הביטוח מגדל מידי ג'נרלי תמורת 705 מיליון יורו, הוא איש השנה בעסקים. אליהו, עולה מעיראק, התחיל את דרכו לפני כ-60 שנה כשליח של חברת הביטוח, והשנה סגר מעגל בקנייתה.

איש השנה בטלוויזיה הוא יוצר הסדרה "חטופים" גידי רף, אשר חגג השנה את עליית העונה השנייה של הסדרה בישראל, אך יזכור את 2012 בעיקר על רקע הצלחתה המטאורית של הגרסה האמריקאית של התוכנית, Homeland, אשר זכתה בארבעה פרסי אמי, בהם גם עבור סדרת הדרמה הטובה ביותר.

ד"ר רוני סצ'י-פאינרו היא אשת השנה ברפואה. סצ'י-פאינרו מפתחת טכנולוגיה רפואית למלחמה בסרטן, אשר הצליחה כבר להקטין גידולים עד לגודל "רדום" או להעלמתם כליל. עד כה היא זכתה בהכרה ובשורה של מלגות ופרסים, בהם מלגת רוטשילד ופולברייט.

פרסים ומלגות. סצ'י-פאינרו | צילום: יונתן בלום

איש השנה באינטרנט הוא היזם ניק צוק, אשר "העז" לעזוב את צ'ק פוינט, שנחשבה ליהלום שבכתר ההייטק הישראלי, ולהקים את פאלו אלטו, שמתחרה בה ראש בראש ללא בושה. החברה שייסד ב-2005 רשמה השנה את אחת ההנפקות המרשימות ביותר בארה"ב ושוויה מוערך ב-3.4 מיליארד דולר.

איש השנה בתקשורת הוא שר התקשורת והרווחה משה כחלון, אשר התברג לרשימה בעיקר בזכות המהפכה שחולל משרדו בתחום הסלולר, אשר לחתך את מחירי החבילות לציבור בעשרות אחוזים תוך זמן קצר. מי היה מאמין לפני שנה שחבילות סלולר ללא הגבלה יעלו בסוף 2012 49 שקל בחודש?

שינה את תחום הסלולר. כחלון | צילום: מרק ישראל סלם

בתחום הספורט זכה בתואר איש השנה הטניסאי נועם גרשוני. לפני שש שנים נלחם גרשוני על חייו לאחר התרסקות מטוס, והשנה כבר חגג הישג שיא עם זכייה במדליית זהב במשחקים הפראלימפיים בלונדון.

איש השנה בשיווק הוא מנכ"ל חברת סודה סטרים, דניאל בירנבאום, אשר באמצעות תעוזה שיווקית הצליח להרגיז את קוקה קולה ופפסי, ולמצב את החברה כלוחמת למען איכות הסביבה ונגד השימוש בבקבוקי פלסטיק.

מנכ"ל מלאנוקס איל ולדמן הוא איש השנה בהייטק. למרות ירידה במניה בתקופה האחרונה, נותרה החברה שהקים ולדמן אחת החברות הישראליות הגדולות והמרשימות בוול סטריט.

צפו ברשימה המלאה: אנשי השנה ל-2012

לא רק הצלחות היו השנה: צפו בכישלונות הגדולים של 2012

הרשימה פורסמה בגיליון דצמבר של מגזין פורבס ישראל. לרכישת מנוי לחצו כאן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.