Forbes Israel Logo

מדהים: טיילו במאדים באמצעות תמונה של מיליארד פיקסלים ששלחה קיוריוסיטי

תמיד חלמתם להצטרף למשלחת לחלל ולחקור את מאדים מקרוב? מעכשיו, אתם יכולים לעשות זאת מבלי לקום מהספה. כלי חדש שמציעה סוכנות החלל האמריקאית באתר האינטרנט שלה, מאפשר לכל אחד לחקור את הנוף של כוכב הלכת מאדים מהבית. 

באמצעות תמונת הפנורמה החדשה של נאס"א יכול כל אחד להתבונן מקרוב על חלקיקי האדמה על מאדים, הנמצאים במרחק של 367 מיליון קילומטר מכדור הארץ. הפנורמה החדשה שפותחה לאחרונה במעבדות נאס"א מורכבת ממעל 900 תמונות שצולמו על ידי רכב החלל קיוריאסיטי. 

הקולאז' של התמונות מכיל כ-1.3 מיליארד פיקסלים. באמצעות לחיצה על הלינק, יכול כל אדם בבית לראות את הנוף של מאדים כאילו הוא עצמו מטייל שם. לדברי החוקר הבכיר במעבדות נאס"א בוב דין, "התמונה מעניקה תחושה של הימצאות על הכוכב וממש מדגימה את היכולות המדהימות של המצלמה שלנו".

צילום: mars.nasa.gov

בנוסף לתמונה מלאה של הנוף, יכולים הצופים לעשות זום ולהתמקד בכל אחד מהפרטים הקטנים המוצגים בתמונה. התמונות שמרכיבות את הקולאז' צולמו בחודשים אוקטובר-נובמבר 2012. הצילום נעשה על ידי שתי מצלמות הנמצאות על רכב החלל קיוריאסיטי, האחת היא מצלמת הניווט והשנייה היא המצלמה הטלסקופית שאיפשרה לרובוט לחקור את האדמה על כוכב הלכת.

את המצלמה הטלסקופית פיתחה מאלין ספייס סיינס, בשיתוף עם מעבדת ג'ט פרופולשן הנמצאת באוניברסיטת קליפורניה. המעבדה היא גם זו שבנתה את הרובוט קיוריאסיטי עבור נאס"א וניהלה עבור הסוכנות את הפרוייקט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.