Forbes Israel Logo

מדינות ערב לחצו – ואונסק"ו ביטל תערוכה על ההיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל

ארגון התרבות של האו"ם דחה במפתיע את השקתה של תערוכה המציגה את הקשר של העם היהודי לארץ ישראל, בעקבות טענות כי היא פוגעת בתהליך השלום במזרח התיכון. ההחלטה התקבלה לאחר ש-22 מדינות ערביות שלחו מכתב מחאה לארגון, שנכנע והודיע כי ידחה את פתיחת התערוכה אשר הייתה אמורה להיפתח במטה אונסק"ו בפריז, על מנת "למנוע עימות ופוליטיזציה".

בינתיים, באותו שבוע בו אונסק"ו ביטלה את התערוכה כצעד מקדם שלום, האספה הכללית של האו"ם בניו יורק חגגה את השקתה של "השנה הבין לאומית לסולידריות עם העם הפלסטיני". על פי מערך הדוברות של האו"ם, בכירים בארגון, כולל המזכ"ל באן קי-מון, ברכו על היוזמה וקראו "להשתמש בתשומת הלב לנושא בכדי להגביר את המאמצים להגיע לשלום בין ישראל והפלסטינים".

אין ספק שהמתכון של האו"ם לשלום הוא קידום דעות קדומות – להדיר את ישראל על חשבון האומות הערביות, בעוד שעוד ועוד משאבים של הארגון מופנים כדי לחזק את הפלסטינים. במשך עשורים, צרות אופק כזו היתה מסימני ההיכר של האו"ם. לא רק שהוא נכשל בהבאת שלום, הוא רק הפך אותו ליותר רחוק.

האו"ם הפך לבית חרושת לטובות ויחס מועדף לפלסטינים, באופן חסר פרופורציה לתשומת הלב שקבוצה כלשהי על פני כדור הארץ מקבלת. כתוצאה מכך, הפלסטינים מקבלים רוח גבית להמשיך ולמצות את הדיפלומטיה באו"ם כדי להדיר את ישראל, ולזנוח את הבטחותיהם שלהם לשלום.

בהסכמי אוסלו התחייב אש"ף להכיר בזכותה של ישראל להתקיים, ולפתור את כל הבעיות העומדות על הפרק במשא ומתן. במקום זאת, חזרו בהם הפלסטינים מהתחייבות זו ופעלו לקבלת מעמד של מדינה דרך קבלה אל ארגון אונסק"ו ב-2011, ושדרוג מעמדם בעצרת הכללית ב-2012, כמדינה משקיפה לא חברה. אתר האינטרנט של הפלסטינים למשימת המשקיף באו"ם מכיל את סמל אש"ף שעדיין כולל מפה של ארץ ישראל כולה.


אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם בספטמבר האחרון. זירה נוחה לבידוד ישראל | צילום: רויטרס

העצרת הכללית של האו"ם מחזיקה מאז 1975 וועדה מיוחדת העוסקת בנושא זכויותיו הטבעיות של העם הפלסטיני. לוועדה יש מזכירות משל עצמה הנקראת הדיביזיה לזכויות הפלסטינים, שבאדיבות משאבי האו"ם (המגיעים בחלקם הגדול מכספי המיסים האמריקאים), היא מארגנת כנסים בין לאומיים המוקדשים לשאלת פלסטין. הם גם מארגנים פעילויות ותערוכות מסביב לעולם לציון יום הסולידריות עם הפלסטינים, שכעת כאמור, הומר על ידי האו"ם לשנת הסולידריות.

מחלקת המידע של האו"ם, מעמידה שירות אינפורמציה מיוחד המוקדש רק לפלסטינים, ובעוד פליטים מכל העולם מאוגדים תחת מטריית נציבות הפליטים של האו"ם (UNHCR), מקיים הארגון במשך 64 שנים סוכנות פליטים נפרדת מיוחדת עבור הפלסטינים (UNRWA). הסוכנות שהחלה את דרכה ב-1950 ושירתה כ-860 אלף פליטים פלסטינים, הפכה לארגון קבע המעניק סטטוס של פליט עבור כל צאצאיהם של הפליטים המקוריים המונים כיום כ-5 מיליון איש. תקציב הארגון עומד על 1.2 מיליארד דולר, מתוכם 239 מיליון מארה"ב.


פלסטינים חוסמים את הכניסה למטה אונסק"ו בעזה במהלך שביתת הרעב של האסירים ב-2012 | צילום: רויטרס

מעבר לכך, קיימים הגינויים החוזרים ונשנים של ישראל בכל גופי האו"ם. לפי קבוצת המעקב אחר האו"ם UN Watch, אונסק"ו העבירה מאז 2009 לפחות 46 החלטות נגד ישראל. לעומת זאת התקבלה החלטה אחת נגד סוריה, ואף אחת כנגד איראן, צפון קוריאה או סודן.
כל אלה מראים שהאו"ם לא רק שאינו מצליח לקדם את השלום, אלא עושה לא מעט על מנת "להרעיל את הבאר" ועכשיו הוא רוצה לגרום לנו להאמין שהוא יקדם את השלום בשל השעיית פתיחת תערוכה על ההיסטוריה של העם היהודי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.