חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מדינות G7 דורשות להגביר את אספקת הנפט כדי למנוע משבר

המדינות המתועשות בעולם דואגות לשוק הנפט. שר האוצר של ארגון ה-G7 פנה בדרישה למדינות המפיקות נפט להעלאת אספקת הנפט על מנת למנוע מחסור שלו בעולם. בהודעה רשמית שפרסם השר נאמר: "אנו מוכנים לפנות לסוכנות האנרגיה הבינלאומית בבקשה לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת לדאוג לסיפוק צרכי הנפט בעולם". 

מחירי הנפט בעולם עלו לאחרונה בעקבות הפעלת סנקציות בינלאומיות על אירן. כמות הנפט הגולמי המופק בעולם ירדה בכמיליון חביות ביום בשל הסנקציות על אחת היצרניות המובילות בארגון אופ"ק, ארגון המדינות המפיקות נפט. 

האם השימוש ברזרבות הנפט יסייעו להורדת המחירים בעולם? | צילום: רויטרס

בנוסף, גם חשש מנזקי סופת ההוריקן אייזק, שפקדה את חופי ארה"ב אמש, הביאה לסגירתן הזמנית של שדות נפט וגז רבים באזור מפרץ מקסיקו. אולם ממשלו של נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע כי יהיה מוכן לנצל רזרבות של נפט גולמי הקיימות באזור במקרה הצורך. 

דובר הבית הלבן אמר אמש כי "האופציה לניצול הרזרבות תמיד הייתה על השולחן והיא תשאר שם, אולם כרגע אין לנו אף הכרזה חדשה בעניין". כבר בחודש מרץ, שקלו בוושינגטון להשתמש ברזרבות החירום, אולם לא עשו זאת בשל ירידה במחירים. כעת רואים בממשל האמריקאי בסופה אייזיק כזרז לשימוש בתוכניות החירום הללו. 

עם זאת, יו"ר סוכנות האנרגיה הבינלאומית, המונה 28 מדינות מפיקות נפט, מתנגדת באופן נחרץ למהלך זה. "אנו לא רואים בעליית מחירי הנפט סיבה מספקת לשימוש ברזרבות החירום וכרגע נראה שהשוק העולמי לא סובל ממחסור חמור במשאב", אמרה מריה ואן דר הובן באירוע של תעשיית הנפט הבוקר. 

לטענתה של ואן דר הובן, הסנקציות על אירן לא הופעלו ללא תכנון מראש ולכן נתוני הנפט שבאו לאחר הפעלתן לא מפתיעים. בנוסף אמרה היו"ר כי בנוגע לנזקי הוריקן אייזק, ארה"ב תצטרך להחליט לבד אם להשתמש ברזרבות הלאומיות שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן