חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מהפכה בקופות החולים: יחויבו להציע ביטוח סיעודי זהה ללקוחות

מהפכה בקופות החולים: המפקח על הביטוח עודד שריג הכריז היום על רפורמה במטרה להקל על החולים לעבור בין הקופות מבלי לאבד את הביטוח הסיעודי שלהם. על פי התוכנית, קופות החולים יחויבו להציע חבילת ביטוח סיעודי זהה, ויתחרו ביניהן רק על המחיר. הרפורמה תיכנס לתוקף בינואר 2014.

הבעיה במצב הקיים היא כי הביטוח הסיעודי הפך לכלי שיווקי בידי הקופות והן משתמשות בו כדרך לגייס ולשמר לקוחות. ההחלטה החדשה תביא סוף למצב זה כאשר הקופות לא יתחרו עוד על היקף הביטוח, אלא על איכות השירותים כגון קיצור התורים וזמינות הטיפולים.

מלבד האיכות, החלטת המפקח על הביטוח תוביל גם לתחרות על המחיר וזאת לאחר שלפני מספר שנים כבר נעשה צעד בכיוון כשהמפקח התערב אז וקבע כי הביטוח היקר ביותר יגיע עד ל-150 שקל עם הצמדה למדד (כך שהיום המחיר מגיע עד ל-160 שקל).

 עודד שריג | צילום: יח"צ

משמעות הרפורמה של שריג היא כי חולים אשר היו מבוטחים בקופת חולים אחת, יוכלו כעת לעבור לקופה המתחרה אם יחפצו בכך מבלי להזדקק לבדיקות מחודשות ולאובדן זכויות כמו שקורה היום למבוטחים פעמים רבות.

הדבר צפוי להקל בעיקר על המעבר מקופה לקופה של חולים מבוגרים, או בעלי מחלות כרוניות, אשר נמנעו מעזיבת הקופות הקיימות בשל חשש כי לא יעברו את הבדיקות עבור ביטוח סיעודי חדש בקופה המתחרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן