חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מה שיותר עמוק: גברים עם קול נמוך מרוויחים שכר גבוה יותר

יש לכם קול עמוק? כנראה שאתם מרוויחים לא מעט כסף. כך לפחות עולה ממחקר חדש שנערך על ידי בית הספר לעסקים באוניברסיטת דיוק. המחקר, אשר פורסם בירחון לאבולוציה והתנהגות אנושית, מראה כי מנכ"לים עם קול עמוק נוטים לנהל חברות גדולות יותר, לקבל שכר גבוה יותר ולהישאר זמן רב יותר במקום העבודה שלהם.

החוקרים ביל מאיו ומוהן ונקטצ'לם אספו דוגמאות קול מ-792 מנכ"לים ממדד 1500 החברות הגדולות של S&P. הם ניתחו את הדוגמאות כדי לחשב את תדר הקול של הדובר, והשוו את הנתונים למידע על הנכסים שמנוהלים על ידי המנכ"ל, השכר שהוא מרוויח, ופרק הזמן שבו נמצא המנכ"ל בתפקיד. "המחקר הוא אחד הראשונים שמנסים להעריך אם טון הקול משחק תפקיד משמעותי בשוק", אומר מאיו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המחקר הראה כי כל ירידה של 22.1 הרץ בתדר הקול מיתרגמת לעלייה של 440 מיליון דולר בנכסים שמנוהלים על ידי החברה. החוקרים מצאו גם כי מנכ"לים עם קול נמוך יותר הרוויחו בממוצע 187 אלף דולר יותר בשנה מאשר מנכ"לים עם קול גבוה. מה המשמעות של 22.1 הרץ בעולם האמיתי? מאיו מציע להשוות בין קולו של השחקן ג'יימס ארל ג'ונס למתאגרף מייק טייסון. 22.1 הרץ הם שישית מההבדל הזה. המחקר הראה גם כי מנכ"לים בעלי גוון קול נמוך נוטים להחזיק במשרותיהם בממוצע חמישה חודשים יותר מאשר מקביליהם בעלי הקול הגבוה. 


שווה יותר? רפי גינת | צילום מסך

המחקר מחזק את מסקנותיו של מחקר שנערך ב-2012, והראה כי מצביעים מעדיפים לבחור במועמד בעל קול עמוק יותר. המחקר מצטט גם מחקרים קודמים שהראו כי נשים מעדיפות גברים בעלי קול עמוק, וכי גברים בעלי קול נמוך יותר מביאים ילדים רבים יותר לעולם.

מדוע החוקרים לא ביצעו מחקר מקביל על נשים? לדברי מאיו, פשוט לא היו להם מספיק דוגמאות קול של מנכ"ליות נשים כדי להגיע למסקנות חותכות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן