Forbes Israel Logo

מוטב מאוחר: רוסיה מצטרפת לארגון הסחר העולמי אחרי 20 שנה

רוסיה הפכה היום לחברה רשמית בארגון הסחר העולמי. בצעד המשמעותי ביותר במסגרת השוק החופשי בעשור האחרון, הפכה רוסיה לחברה ה-156 בארגון לאחר כ-20 שנה של דיונים בנושא. בהודעה רשמית שפורסמה באתר האינטרנט של הבורר מטעם הארגון נאמר כי "הפדרציה הרוסית התחייבה ליישם את כל הוראות הארגון".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעוניין בתנאי מסחר נוחים יותר עבור החברות במדינתו, על מנת למצות את הפוטנציאל הכלכלי של המדינה עד תום, לגייס הון ממשקיעים זרים ולהגדיל את מגוון מוצרי הייצוא של רוסיה. המדינה שכלכלתה הייתה הגדולה ביותר מחוץ לארגון, הגישה לראשונה בקשת הצטרפות ביוני 1993.

מעוניין בהקלה על החברות המקומיות, נשיא רוסיה – ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

כניסתה של רוסיה לארגון מהווה תוספת של 162 מיליארד דולר לשנה לכלכתה בטווח הארוך. החברות של המדינה תאפשר הגברת הנגישות של משקיעים זרים אל השוק המקומי. המדינות החברות בארגון הסחר העולמי מהוות כיום 97% מהיקף המסחר הכללי הגלובלי.

בהודעה רשמית ששלח היום קרל דה גוחט, הממונה על המסחר באיחוד האירופי נאמר כי:" האיחוד מברך את רוסיה על הצטרפותה לארגון הסחר העולמי. מדובר בחדשות טובות עבורנו, מאחר שרוסיה היא שותפת מסחר עיקרית של האיחוד וכעת שני הצדדים יהיו מחוייבים לאותם כללי מסחר". עוד הוסיף דה גוחט כי הצטרפותה של רוסיה לארגון תקל על משקיעים בכניסתם לשוק המקומי ותסייע בזירוז תהליך המודרניזציה של הכלכלה הרוסית. מדובר במהלך שיצור הזדמנויות עסקיות רבות עבור חברות רוסיות ואירופיות ואני סבור שהמדינה תעמוד בכל התנאים והסטנדרטים עליהם היא התחייבה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.