Forbes Israel Logo

מוסר ומקבל: כמה דולרים שווה אסיסט אחד של סטיב נאש?

קבוצת האנ.בי.איי לוס אנג'לס לייקרס לא נראית במיטבה לאחרונה. אחת הסיבות לחולשה היא פציעתו של הרכז סטיב נאש, ששיחק העונה רק ב-9 משחקים. אולם הנתון המעניין ביותר בנאש הוא לא הפציעה, אלא דווקא השורה התחתונה.

למשחק הקרוב יגיע נאש עם 9,995 אסיסטים שצבר במהלך הקריירה שלו, 8.8 בממוצע למשחק. נאש אמור לחצות את קו ה-10,000 כבר במשחק הקרוב, כשלפניו יהיו רק מג'יק ג'ונסון (10,141) מרק ג'קסון (10,334), ג'ייסון קיד (11,969) וג'ון סטוקטון (15,806).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אך אם בודקים את המחיר של כל מסירה, נאש מציג מספרים מרשימים מאוד: לפי אתר BasketballReference.com, נאש הכניס לכיסו כ-119 מיליון דולר כחלק משכרו מאז שהחל לשחק ב-NBA ב-1996 בפיניקס ועד לפתיחת העונה הנוכחית, אז עבר ללייקרס.

נאש | צילום: רויטרס

הרכז הוביל את רשימת המוסרים בליגה שש עונות ברציפות והשיג עד פתיחת העונה 9,916 אסיסטים, כך שבחישוב יחד עם שכרו על אותה תקופה, מרוויח הרכז כ-12 אלף דולר על כל אסיסט שהוא מסר. החישוב אינו כולל עוד 47 אסיסטים שחילק במשחקי האול-סטאר.

נאש חתם בלוס אנג'לס לייקרס לעונה זו, בה הוא מרוויח 8.7 מיליון דולר. בהנחה שהכסף מחולק באופן שווה כל העונה, הוא כבר הרוויח 3.5 מיליון דולר בעונה זו, ובצירוף לנתון הקודם, במהלך הקריירה כבר הכניס נאש מעל 122.5 מיליון דולר – מה שאומר שערך האסיסט שלו אפילו גדל העונה, כך שהוא עומד עתה 12.3 אלף דולר. סטטיסטיקה או לא, מדובר בהרבה מאוד כסף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.