חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מזכיר המדינה ג'ון קרי: הצדדים הסכימו לחידוש המו"מ הישיר

בתום מסע דילוגים בין ירדן לרשות הפלסטינית הכריז הערב (ו') מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, על חידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. לפי הודעת קרי צוותי המשא ומתן של הצדדים ישבו יחד כבר בשבוע הבא בוושינגטון, בפעם הראשונה זה שלוש שנים.

קרי פגש היום את האחראי על המו"מ מטעם הרשות, סעיב עריקאת, בירדן והתייעץ עם הבכירים הישראלים בטלפון, כך על פי בכירים אמריקאים. משם המשיך קרי לרמאללה כדי לדון גם ישירות עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. לאחר מכן שב לירדן ושם הכריז על חידוש השיחות.

"הגענו להסכמה שמהווה בסיס לחידוש השיחות הישירות כדי להגיע להסכם בין הפלסטינים לישראלים. ההסכם הזה עדיין בתהליך גיבוש רשמי", אמר קרי לכתבים בירדן. "הדרך הטובה ביותר לתת למגעים הללו צ'אנס היא לא לתת להם להתנהל באופן פומבי. אנחנו יודעים כי אתגרי המו"מ מצריכים כמה החלטות קשות מאוד בהמשך הדרך. עם זאת, היום אני מלא תקווה".

צילום: רויטרס

קרי אמר כי הבסיס לשיחות עדיין לא הוגדר באופן רשמי, וגם לא הרחיב אם מי מהצדדים נדרש להסכים לתנאים מקדימים כלשהם, הוא גם לא הזכיר בדבריו את קווי 67'. בכיר ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי גם אם השיחות יתחדשו, התהליך ייקח עוד חודשים ארוכים.השרה ציפי לבני, שאמורה להוביל את הצוות הישראלי לשיחות כתבה הערב בעמוד הפייסבוק שלה כי "אלה היו חודשים ארוכים של ספקנות וציניות. אבל עתה, שנים של קיפאון מדיני עומדות להסתיים. בצד ההזדמנות אני גם יודעת שברגע שיחל המשא ומתן הוא יהיה מורכב ולא קל. אבל אני משוכנעת בכל ליבי שזה הדבר הנכון לעתיד שלנו, לבטחון שלנו, לכלכלה ולערכים של ישראל".

לבני הוסיפה, "מגיעה הערכה רבה לראש הממשלה שקיבל החלטות שמייצגות את האינטרסים החשובים של ישראל. וכן, גם הנחישות הבלתי מובנת מאליה של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי הובילה לכך שנכנס, הפלסטינים ואנחנו, לחדר המשא ומתן. בתוך חדר המו״מ נשמור על האינטרסים הלאומיים והבטחוניים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – לכך אני מתחייבת".

יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' הוציאה הודעה לאחר הכרזתו של קרי בה נכתב כי "חידוש השיחות הוא פרי מאמץ אמריקאי, אבל האינטרס הוא בראש ובראשונה שלנו. נפתחת כאן הזדמנות חשובה להתקדם סוף סוף לקראת השגת הסכם בינינו ובין הפלסטינים. אין להסתפק בחידוש המו"מ, אלא לעשות הכל כדי לחתור לקראת הסדר של ממש. אני מקווה שרה"מ נתניהו שהכריז באופן צלול וברור שהוא תומך בפתרון שתי המדינות יקבל את ההחלטות הדרושות להבטחת המשך הגשמתו של החזון".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן