Forbes Israel Logo

מחזיקים בחשבון בנק בלתי מדווח בארה"ב? מס הכנסה בעקבותיכם

מחזיקים חשבון בנק בארה"ב ולא דיווחתם עליו לרשויות המס? ייתכן שבקרוב תעמדו לדין פלילי בישראל. לפורבס נודע כי רשות המסים הישראלית פועלת על מנת לקבל מרשויות המס האמריקאיות מידע על תושבי ישראל המחזיקים בחשבונות בנק במדינה בשלב הראשון, ובמדינות אחרות בעולם בשלב השני. על פי הערכות, קיימים עשרות אלפי ישראלים בעלי חשבון במדינות שונות בעולם, ובעיקר בארה"ב.

מדובר בצעד נוסף בשיתוף הפעולה הנרקם בין הרשויות בשתי המדינות. רשויות המס בארה"ב, אשר נמצאות בעיצומה של מלחמה בהעלמות מס בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים, מחזיקות במידע על חשבונות בנק בכל העולם. הסכם שיתוף מידע עם האמריקאים יאפשר לרשות המסים בישראל להגיע לנכסים וחשבונות בנק בעולם שאינם מדווחים למס הכנסה, במסגרת המלחמה שהכריז משרד האוצר בהון השחור.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עו"ד אלי דורון, לשעבר בכיר במס הכנסה ובמשרד המשפטים, מציין כי הסכם כזה בין רשויות המס יחשוף ישראלים רבים להליכים פליליים בישראל בגין העלמת מס. לאור ההתפתחות הצפויה, הוא מציע לישראלים המחזיקים חשבונות בנק בחו"ל לשקול את הכשרתם בצורה חוקית, באמצעות פנייה לרשות המסים במסגרת הליך גילוי מרצון. ברשות המסים ציינו כי מבצע גילוי מרצון שבוצע באחרונה הסתיים, אולם בעל חשבון בנק בלתי מדווח בחו"ל שלא מתנהלת נגדו חקירה יוכל לדווח עליו.

צילום: רויטרס

נכון לעכשיו, מקבלת רשות המסים האמריקאית את המידע על חשבונות הבנק של אזרחי ארה"ב ישירות מהבנקים הישראלים. הבנקים אף הוזהרו כי אם לא ידווחו על החשבונות, יוטלו סנקציות על פעילותם בארה"ב. כתוצאה ממהלך זה, משכו אזרחים אמריקאים כ-2 מיליארד דולר מחשבונותיהם בישראל. מנגד, מאות ישראלים העבירו חשבונות ניירות ערך שהחזיקו בבנקים בארה"ב בשווי מאות מיליוני דולרים לבנקים בארץ, לאחר שקיבלו הטבות שונות מן הרשויות.

מרשות המסים נמסר כי בפגישה שקיים באחרונה מנהל הרשות דורון ארבלי עם העומד בראש מינהל המסים האמריקאי, דנו השנים בהגברת העברת המידע מהבנקים הישראלים תוך כדי הדדיות. המטרה היא שמינהל המסים האמריקאי יעביר מידע פיננסי לגבי תושבי ישראל המחזיקים חשבונות בבנקים אמריקאים. השניים אף הסכימו להקים צוותי עבודה שיקדמו חילופי מידע בכל הקשור למאבק בתכנוני מס מתוחכמים ואגרסיביים, אולם הדבר תלוי בהסכם שיוזם משרד האוצר עם משרד האוצר האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.