Forbes Israel Logo

מחכים להחלטת בנק ישראל: מגמה חיובית בבורסה בתל אביב

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים קלות, בהמשך לנעילה החיובית אתמול. ברקע למסחר עומדת המגמה החיובית בעולם. אישור מתווה הגז קיבל זריקת זירוז לאור דבריו של דרעי כי יעזוב את משרד הכלכלה, ובעקבות כך מניות שותפויות הגז המקומיות מרכזות עניין במסחר גם היום. בנק ישראל יודיע היום על החלטת הריבית לחודש הקרוב.

הבורסה בוול סטריט ננעלה אמש בעליות שערים, בהובלת הנאסד"ק שקפץ ב-2.2%. באסיה ננעל המסחר הבוקר במגמה חיובית גם כן, כאשר מדד שנגחאי הסיני עלה ב-0.5% ומדד ניקיי היפני התחזק ב-0.6%. באירופה מסתמנת כעת מגמה מעורבת.

ברקע למסחר אצלנו עומדת גם החלטת הריבית לחודש נובמבר של בנק ישראל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי לא רק הדולר-שקל מזנק מעלה, אלא "גם בעולם הדולר מרקיע מעלה, וזאת על רקע המדיניות המרחיבה של הבנקים המרכזיים של סין וגוש האירו, כאשר הבנק של סין הוריד בשבוע שעבר את הריבית והבנק של אירופה אותת מפורשות על כוונתו להאיץ את קצב רכישת האג"ח ואולי אף להוריד את הריבית. הפער הזה במדיניות של בנקים מרכזיים למול הפד עשוי להתחדד גם היום, עם החלטת הריבית של בנק ישראל. הבנק לא אמור לשנות את גובה הריבית, אבל לנוכח המדדים השליליים האחרונים והאינפלציה השלילית, ייתכן כי בנק ישראל יניח שוב על השולחן את האפשרות לצעדים מרחיבים וריבית שלילית. במקרה כזה, השקל אמור להסתחרר מטה וייתכן שנראה פריצה משמעותית מעל 3.90".

כל זאת עומד, כאמור, ברקע למסחר היום ברחוב אחוזת בית בתל אביב. בשעה זו מדד ת"א 25 נותר סביב רמת הפתיחה, מדד ת"א 100 מתחזק ב-0.1% ומדד הבנקים מוסיף 0.1% לערכו גם הוא. מדד התקשורת נחלש ב-0.4%, מדד הנדל"ן נותר סביב רמת הפתיחה ומדד הנפט והגז עולה ב-1%.

מניות שותפויות הגז ממשיכות לרכז תשומת לב גם היום, לאור עזיבתו הצפויה של אריה דרעי את משרד הכלכלה. צעד זה אמור לזרז את אישור מתווה הגז ואתמול מניות הגז זינקו בחדות בתגובה להתפתחויות. בשעה זו עולה רציו ב-0.6%, דלק קידוחים מתחזקת ב-0.9% ואבנר מטפסת גם היא ב-0.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.