חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מחכים לנתניהו: יחימוביץ', לפיד, מופז וליברמן הולכים לעימות

אמריקה מגיעה לישראל – או לפחות באופן חלקי: בעקבות הלחץ התקשורתי נענו יחימוביץ, לפיד, מופז וליברמן להצעת המרכז להעצמת האזרח ועמותת שיח ושיג, ויקיימו עימות טליווזיוני ראשון לקראת הבחירות לכנסת ה-19. ראש הממשלה נתניהו, טרם הגיב להזמנה.

העימות, ייערך ביום שלישי, 1 בינואר, בשעה 19:00 באוניברסיטת תל אביב במעמד ארבעה מתוך חמישה ראשי המפלגות הגדולות.

בדיקת פורבס: ממה מפחד נתניהו? כל המועמדים מוכנים לעימות – מלבד רה"מ

בהזמנה, שנשלחה על ידי המרכז להעצמת האזרח – ארגון א-מפלגתי עצמאי – ליושבי ראש המפלגות הגדולות, נכתב: "הציבור בישראל מעוניין בעימות פתוח בין ראשי המפלגות. עימות טלוויזיוני הוא הדרך הטובה ביותר לחשוף את חזון המפלגות והמועמדים, להגביר את השקיפות ולהבטיח אחריותיות של נבחרי הציבור כלפי הבוחרים. במדינה דמוקרטית מתבקש לקיים עימות פומבי המאפשר לבוחרים להתרשם בצורה ישירה מהמועמדים ולקבל החלטה מושכלת לגבי הפתק שיטילו בקלפי".


העימות האחרון שהתקיים בישראל – 1999 | צילום: רויטרס

בפנייה קראו הארגונים לראשי המפלגות לאמץ את המודל האמריקאי לאור תרומתו למערכת הבחירות הנוכחית בארצות הברית. "זה הזמן לאמץ את המודל גם בישראל", צוין בהזמנה.

מהמטה של שלי יחימוביץ', ראש מפלגת העבודה נמסר להזמנה כי "יו"ר מפלגת העבודה תשמח בראש ובראשונה לעימות שלה מול רה"מ בנימין נתניהו, גם משום שהליכוד והעבודה הן שתי המפלגות המובילות וגם כיוון שהעמדות של שתי המפלגות מנוגדות באופן ברור ומחודד וניתן לעשות עימות ענייני ואידיאולוגי. יחימוביץ' תסכים לכל פורמט של עימות ולכל מיקום שלו שיהיה נוח לנתניהו. היא מוכנה גם לעימות משותף של כל ראשי המפלגות".

מהמטה של יאיר לפיד, ראש מפלגת "יש עתיד" נמסר: "לפיד ישמח לקחת חלק בכל עימות פומבי שמטרתו להציג את עמדותיו ולנהל דיון פוליטי מהותי על הנושאים שמטרידים את אזרחי ישראל ועל ההכרח לשנות את השיטה הפוליטית בישראל".

מהמטה של אביגדור ליברמן, ראש מפלגת ישראל ביתנו נכתב ש"שר החוץ רואה בחיוב עימות בין המועמדים המובילים. כל הצעה ספציפית לעימות תיבחן לגופה".

מהמטה של יו"ר האופוזיציה ויו"ר קדימה שאול מופז נמסר: "אזרחי ישראל זכאים לשמוע מה מציעים להם אלו השואפים להנהיג אותם. אני רואה חשיבות עליונה בעימות פומבי וישיר בו ייחשף הציבור להבדלים והפערים. בראיית העולם בין קדימה לליכוד. כל החלטה להסתתר מפני הבוחר נובעת משיקולי פחד וחשש מחשיפת האמת"

מלשכתו של רה"מ ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו טרם התקבלה התייחסות לפנייה.

יוני כהן-אידוב, אלוף העולם בדיבייט לשנת 2010 ומאמן הדיבייט של אוניברסיטאות תל אביב, ירושלים ובר אילן ישמש כמפקח המקצועי של העימות. כל כללי העימות, לרבות המנחה, ייקבעו בשיתוף ועל סמך הסכמת כל המשתתפים בו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן