חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מחליף ידיים: בית המשפט אישר את מכירת מעריב לשלמה בן צבי

בתום דיון ארוך שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבלה השופטת ורדה אלשיך את המלצת נאמני העיתון מעריב, עו"ד שלמה נס וירון ארבל, ו-ועד העובדים של העיתון, ואישרה את עסקת הרכישה של העיתון על ידי מו"ל מקור ראשון שלמה בן צבי. הדיון התנהל בלא התנגדויות להסכם החדש, לאחר שהעובדים חתמו הבוקר על הסכם קיבוצי מול בן צבי לאחר משא ומתן לילי. למרות הצפי לאישור על רקע היעדר ההתנגדויות, ההחלטה הסופית בנושא טרם התקבלה באופן רשמי.

בהחלטתה אמרה אלשיך כי התחייבותו של בן צבי להעסיק 1,400 מעובדי העיתון עמדה כשיקול מרכזי לפניה. בנוסף הדגישה השופטת כי ההסכם הנוכחי "אינו כולל פטור לבעלי השליטה הקודמים ואינו מונע עריכת חקירות כלשהן ואף נקיטת הליכים אחרים המוכרים בדין". 

בנוסף אלשיך החליטה להאריך את הקפאת ההליכים בעיתון עד ה-29 בנומבר. לדבריה, לא מדובר בהסכם אוטופי לתשלום מלוא החובות של העיתון וכי " חלק מהתמורה שמציע בן צבי רחוקה מלהיות מובטחת". 

עו"ד גלילה הורנשטיין, המייצגת את העובדים, אמרה בתום הדיון כי "הכנסנו בהסכם זכויות הקשורות לוותק, להבטחת שכר מינימום, ודאגה לימי מחלה, משקיף בדירקטוריון ועוד. הבטחנו תעסוקה לעובדים, 1,400 מהם מצאו את מקומם בחזרה. אפשר להגיד שאנחנו מתרגשים. עכשיו אין שום סיבה שהשופטת לא תאשר את העיסקה".

יו"ר ועד העובדים של מעריב, חגי מטר, הוסיף כי "לא היו התנגדויות להסכם וזה מה שחשוב מבחינתנו. השגנו תקדים בכך שיש הסכם קיבוצי עם יותר עובדים בתנאים טובים יותר, מה שיאפשר לנו חופש עיתונאי. בכל זאת, זה יום עצוב, כי מאות יילכו הביתה, אבל פעלנו כדי להציל מקסימום עובדים".

"כל הלילה ישבנו איתם", סיפר הבוקר לפורבס אחד מנציגי הוועד. "הגענו להסכמות לגבי כל אחד מהוועדים, העיתונאים, ההפצה, והדפוס. אבל מוקדם עדיין לברך על המוגמר, השופטת צריכה עדיין להגיד את דעתה".

הפגנת עובדי מעריב. בקרוב לא תהיינה יותר? | צילום: מרק ישראל סלם

הדיון עורר התעניינות רבה והאולם צר היה מלהכיל את עורכי הדין של כל הצדדים, חברי ועד העיתונאים וכלי התקשורת. גורמים רבים נשארו מחוץ לכתלי האולם לאחר שהמאבטחים אף נאלצו להוציא מהאולם כמה מהנוכחים.

בוועד סירבו לפרט לגבי השוני בין הצעתו האחרונה של בן צבי לזו שהתנגדו לה אתמול: "חיבלו לנו מספיק במאבק הזה", אמרו שם. "עכשיו צריך לחכות להחלטת בית המשפט". אולם לפורבס נודע כי שיפור תנאי העיסקה כולל תוספת כ-50 עובדים לרשימת הנשארים בעיתון. כעת ההערכה היא כאמור כי העיסקה תאושר על ידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן