Forbes Israel Logo

מחפשים כיוון: וול סטריט חייבת דוחות טובים של ג'יי.פי מורגן

האם הדוחות הרבעוניים של הבנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שיפורסמו היום, יוכלו לקבוע את הטון לשאר השוק? ההנחה היא שאם שוק המניות צפוי לטפס לגובה במחצית השנייה של 2012, יהיה למגזר הפיננסי תפקיד חשוב בכך. באין אינפלציה, מניות האנרגיה והתעשייה לא יצלחו להרים אותו; היעדר הוצאות הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי מצביעות על כך שלמעט אפל – גם מניות הטכנולוגיה אינן במצב בו יוכלו לספק מנהיגות שכזו. זה משאיר אותנו עם המגזר הפיננסי לבדו פחות או יותר. ויש כאן יותר זרזים חיוביים פוטנציאליים משנדמה.

יותר זרזים פוטנציאליים משנדמה. ג'יימי דימון, נשיא ומנכ"ל ג'יי.פי.מורגן-צ'ייס | צילום: רויטרס

הבנק נדחק לטריטוריית שוק דובית לפני כחודשיים, באמצע מאי. אחרי ראלי ביוני וירידה קצרה, המניה קפצה לסגירות גבוהות רצופות בשלושת הימים האחרונים. האתגר הגדול הבא לראלי המחודש-בפוטנציה (חוץ מהדיווח היום) מצוי כ-6% גבוה יותר, שם התנגדות מצד השיאים של ג'יי.פי מורגן בסוף יוני תדרוש מהקונים להיות אגרסיביים במיוחד בשביל שהמניה תעלה. הדבר יכונן מחדש את המגמה העולה מעמקי השפל של תחילת יוני, וייצג צעד שורי מכריע עבור המניה, המגזר, ואולי גם שאר השוק.

הירידות האחרונות אמורות לספק תמיכה לצעד כזה, למרות שאם ג'יי.פי מורגן באמת סבלה משפל בתחילת החודש שעבר, הסוחרים צריכים להתכונן למכירה כללית, ויוכלו להוריד את המניה עד 33.25 דולר מבלי לחולל נזק טכני רציני לפוטנציאל התנועה מעלה.

וולס פארגו, הצפוי גם הוא לדווח על הכנסותיו הרבעוניות היום, הוא בין המוסדות הפיננסיים שמשקיעים רבים כעת מעדיפים בהרבה על הג'יי.פי מורגנים של העולם. עם חשיפה גדולה יותר לשוק הדיור האמריקאי (המתייצב-ואולי-אפילו-ממש-משתפר) מאשר לחובות על דפי המאזנים בבנקים האירופיים, מניות וולס פארגו נסחרות קרוב לשיאן השנתי, למעלה מ-10% יותר מהשפל שלהן ביוני.

מה אנו למדים מהמתחולל עם אלקואה, שיחת היום בתחילת השבוע, שנסחרה קרוב לקצה הנמוך של טווח המסחר בן 60 הסנטים שלה?

המשקיעים מעדיפים. וולס פארגו בימים פחות אופטימיים | צילום: רויטרס

החברה סיפקה דיווחים טובים מן המצופה, אך סוגיות הצמיחה העולמית ממשיכות להעיב על כל מה שתעשייתי, אז הסוחרים מכרו את החדשות. הפוטנציאל לתיקון נצפה כבר ביום שני.

עכשיו, כשהיא בתחתית הטווח שלה, המניה במכירת יתר לטווח הקצר. עבור סוחרים שמוכנים למסחר ארוך טווח בטריטוריית שוק דובית, אלקואה מתקרבת לרמות בהן כיסוי קצר-טווח הוביל לרווחים קצרי-טווח בעבר, כולל 3 מקרים נפרדים ביוני. גם קייזר אלומיניום, שדוברה רבות בתחילת השבוע – מניותיה עלו 2% שלשום, ונסחרות קרוב לשיאן המחזורי.

מניות גוגל עומדות למכירת חיסול יום שני ברציפות. עונת הרווחים לא הייתה נדיבה כלפי גוגל, כפי שצוין כבר, ונדמה כי הסוחרים מעדיפים לצאת מהר ממה שעלול להתברר כאכזבה נוספת.

עם זאת, המכירה כבר הפכה את גוגל למניה במכירת יתר לטווח הקצר,כשהיא יורדת ב-3 מתוך ה-4 האחרונים, ומתקרבת לתמיכה האפשרית של השפל מיוני. 

אם תפתיע גוגל את השוק בחדשות שיעלו על הציפיות בשבוע הבא – והציפיות עבור גוגל מצויות בירידה – קפיצה מניסיון כושל לקבוע שפל ביניים תוכל לספק הזדמנות לאותם סוחרים ומשקיעים פעילים שניצלו את הקצוות של מכירת – היתר לטווח הקצר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.