Forbes Israel Logo

מחקר: אנשים מכוערים סובלים מיחס שלילי במקום העבודה

סביר להניח שמקום העבודה שלכם שונה למדי מהתיכון שבו למדתם, ורוב האנשים יסכימו שמדובר בדבר חיובי. אך מחקר שנערך לאחרונה מגלה כי בכל הנוגע למראה החיצוני, המשרד והתיכון לא רחוקים כל כך זה מזה.

במחקר שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטאות נוטר-דאם ומישיגן, נבדק דבר אחד פשוט: האם אנשים פחות אטרקטיביים סובלים מיחס טוב פחות במקום העבודה מאשר אנשים נאים, ללא קשר ליכולתם או לתכונותיהם?

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

המחקר הקיף 114 עובדים במכון בריאות, ובדק את התדירות שבה עמיתיהם לעבודה התייחסו אליהם באופן אכזרי – מה שהוגדר כאמירת דברים פוגעניים, התנהגות גסה או לעג כלפיהם. במקביל, החוקרים צילמו את הנשאלים וביקשו מקבוצה אחרת של אנשים, אשר לא הכירה אותם, לשפוט את מידת האטרקטיביות שלהם.


בר רפאלי. זוכה ליחס חיובי יותר? | צילום: רויטרס 

התוצאות הראו כי אטרקטיביות משחקת תפקיד גדול באופן שבו מתייחסים אל האנשים במקום העבודה. אפילו אנשים שהוגדרו כחברותיים ופתוחים לרעיונות חדשים (כפי שנמדד בשניים מתוך המבחנים) צפויים לזכות ליחס גרוע יותר אם אינם אטרקטיביים.

"גילינו כי אנשים בלתי אטרקטיביים יהיו לרוב מושא להתנהגות גסה, בלתי מתורבתת ואפילו אכזרית. ולא רק שאנו כחברה תופסים אנשים אטרקטיביים ובלתי אטרקטיביים באופן שונה, אנו גם מתנהגים בהתאם לתפיסות", אומר אחד ממחברי המחקר, טימותי ג'אדג', פרופ' לניהול במכון לניהול באוניברסיטת נוטר-דאם.

זהו אינו המחקר הראשון שקושר אטרקטיביות עם התנהגות פוגענית, אך זו הפעם הראשונה שנראה שהדינמיקה האכזרית הזו פועלת גם בין עמיתים לעבודה, ומתעלמת גם מתכונות האופי. "בהתחשב בכך שמראה טוב לא ממש נדרש כדי לבצע עבודה איכותית במרבית המשרות, הממצאים בעייתיים עבור החברה", אומר ג'אדג'. "מה שגרוע יותר, המחקרים מראים שאנו מושפעמים ממראה חיצוני יותר ממה שאנחנו מוכנים להודות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.