Forbes Israel Logo

מחקר חדש: שופינג חוסך לנשים כסף – לגברים דווקא לא

האם הפנטזיות הוורודות ביותר של הנשים מבוססות על המציאות? מחקר חדש שהתבצע באנגליה קובע כי נשים שעושות שופינג דווקא חוסכות כסף. 

המחקר, שהתבצע באוניברסיטת אוקספורד ובדק את הרגלי הצריכה של יותר מ-400 גברים ונשים, מצא כי גברים שעושים קניות ורואים תג מחיר בצבע אדום, חושבים אוטומטית שהמוצר נמכר בהנחה משמעותית לעומת מוצרים עם תג מחיר הכתוב שחור על גבי לבן.

גברים נמשכים יותר לצבע האדום של המבצעים | צילום: רויטרס

מסיבות אבולוציוניות בלבד, גברים מושפעים יותר בקלות מנשים כשהם רואים את הצבע האדום, הם נמשכים אליו, ומשוכנעים כי הם עושים עסקה משתלמת. למעשה, יותר מ-85 אחוזים מהגברים "נפלו" בפח התגית האדומה, גם כשהמחיר היה זהה לחלוטין לזה הכתוב שחור על גבי לבן, ואפילו גבוה יותר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לעומתם, הנשים שהשתתפו במחקר, לא הסתמכו על צבע התגיות בלבד, ובדקו לעומק איזו תווית מציעה הנחה יותר משמעותית.

לאחר שנבדקו תוצאות המחקר, אמרה החוקרת הראשית, ד"ר ננסי פוצ'ינלי כי "בסופו של יום, נשים הן קנייניות טובות יותר מגברים, כי הן מבלות יותר זמן בקניות. נשים חסינות לתגיות האדומות של המחיר כי הן יותר סקפטיות בכל הנוגע לפירסום ורואות את התמונה הגדולה יותר".

לכתבה המקורית באתר און לייף.

כתבות נוספות מאון לייף:

מזל טוב, גלעד שליט הפך לסלב מן המניין

דירוג: הלחם הבריא ביותר והמזיק ביותר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.