Forbes Israel Logo

מיזם של אור שביט ואסף אנגל לרכישת בנייני מגורים לקהילה

"אנחנו לא קבוצת רכישה", מדגישים שוב ושוב אור שביט ואסף אנגל, המכהנים במשותף כמנכ"לים במיזם שהקימו. "בקבוצת רכישה הרוכשים שותפים ביזמות משלב רכישת הקרקע", הם מסבירים. במיזם שלהם – הקמת קבוצת רוכשים – הם פונים ליזמים שעתידים לבנות על קרקע בבעלותם, כשברשות שביט ואנגל כבר רשימת קונים פוטנציאלית. השניים הצליחו למצוא נוסחה שבה הם מנפים את חסרונות קבוצת הרכישה ויוצרים מנגנון שיקל על תהליך רכישת הדירה. "אנחנו מקפידים להסיט את תשומת הלב שלנו משלב מכירת החלום, שבו מרוכז עולם שיווק הנדל"ן, לשלב אכלוס הדירה, שבו הרוכשים נתקלים במציאות של אחת הקניות החשובות בחייהם", מסביר אנגל.


תמונת הדמיה: יח"צ

ב"פסגות אפק" בראש העין, למשל, הצליחו השניים לאגד 25 משפחות, שבעוד כשנתיים יאכלסו בניין משותף אחד שבנייתו תחל במהלך 2015 על ידי חברת אביסרור. ההתארגנות החלה באפריל השנה, בדיוק כששר האוצר יאיר לפיד הכריז על כוונתו לקדם את תוכנית מע"מ אפס על רכישת דירה ראשונה, הכרזה שבלמה כידוע את שוק הנדל"ן.

25 זוגות הרוכשים בפרויקט בראש העין הם ברובם תושבי רעננה, כפר סבא והרצליה, שלא יכלו להמשיך להתגורר בעיר הולדתם בשל יוקרה המחיה.

את ההתאגדות מבצעים אנגל ושביט בעזרת הרשתות החברתיות, כשגם בשלב מתקדם יותר כל המידע נמצא בדף פייסבוק הייעודי להם. "כמעט כל חברי הקבוצה היו זוגות צעירים, ועל אף הקושי האדיר שעמד בפניהם אז, ביחס לתקווה שנתנה תוכנית מע"מ אפס, הם הבינו שיש דרך להגיע להנחות אמיתיות ובטוחות בסדרי גודל זהים", מסביר אנגל.

הכתבה המלאה במגזין אוקטובר נובמבר של פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.