Forbes Israel Logo

מייקל אייזנברג בין מנהלי קרנות הון הסיכון הטובים בעולם

פורבס מפרסם את רשימת ה-MIDAS השנתית שלו, שמציגה את 100 המנהלים המובילים בקרנות הון הסיכון ברחבי העולם, על בסיס עסקאות בסכומים של לפחות 200 מיליון דולר (הנפקות או מיזוגים ורכישות), או סבבים שהעלו את שוויה של חברה ביותר מ-400 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות. זוהי רשימת המידאס הבינלאומית ביותר שהייתה עד כה, עם 79 קרנות הון סיכון מארה"ב, 14 מסין, שלוש מבריטניה, שתיים משווייץ, אחת מהודו ואחת מישראל.

ניל שן, המוביל את קרן הון הסיכון סקויה קפיטל בסין (ודורג במקום ה-11 בשנה שעברה), תופס השנה את המקום הראשון בפעם הראשונה. שן, מיליארדר ומייסד שותף של Ctrip, השקיע בעליבאבא, JD.com ובעוד רבות מחברות האינטרנט המובילות בסין. ג'ים גץ (גם הוא מסקויה), שהחזיק במקום הראשון בארבע השנים האחרונות, ירד למקום השלישי, בעוד ביל גורלי מקרן בנצ'מרק נכנס למקום השני.

אייזנברג. הישראלי היחיד ברשימה

רשימת המידאס טומנת בחובה השנה מספר הישגים מרשימים. מספר הנשים ברשימה שבר שיאים ועומד כעת על תשע נשים (לעומת שש בשנה שעברה). בגיבוש הרשימה נלקחו בחשבון 4,000 עסקות; 12 שמות חדשים הופיעו ברשימה, ושבעה עשו קאמבק; שמונה מיליארדרים מופיעים ברשימה, ולראשונה נכנס לרשימה גם תושב הודו – שיילאנדרה סינג מקרן סקויה בהודו.

אחד משבעת החוזרים לרשימה הוא מייקל אייזנברג, מייסד שותף של קרן הון הסיכון "אלף". את הקרן ייסד יחד עם עדן שוחט ב-2013. אלף גייסה 330 מיליון דולר במטרה להשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות, בהן WeWork, ששוויה מוערך ב-20 מיליארד דולר.

אייזנברג, המתגורר בירושלים, היה בעבר שותף בבנצ'מרק, אליה הצטרף אליו ב-2005. הוא נהנה מאקזיטים וביניהם Gigya ו-Wix. אייזנברג כותב בלוג ב"מדיום" (אתר של אלף) ששמו "שישה ילדים ומשרה מלאה", הוא חבר במועצת המנהלים של "השומר החדש" וישיבת הר עציון ומרצה לעיתים קרובות על הון סיכון, ישראל ויזמות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.