Forbes Israel Logo

מכה לנוחי דנקנר: הרוכש התאילנדי נסוג מעסקת רכישת כלל ביטוח

רשמית – קבוצת הרוכשים התאילנדים CP נסוגה מעיסקת כלל ביטוח. אי.די.בי הודיעה היום כי לחברה נמסר הבוקר על-ידי ב"כ קבוצת הרוכשים כי המשקיע מתאילנד לא ישתתף בעסקה, וכי המשקיע מהונג קונג ממשיך לבחון אפשרויות לקיים את העסקה ביחד עם קבוצת משקיעים אחרת ובלוחות הזמנים הנוכחיים.

בחברה ניהלו בימים האחרונים משא ומתן עם קבוצת הרוכשים (הכוללים משקיע מהונג קונג ומשקיע מתאילנד), למכירת החזקות החברה בשיעור של כ-30% בכלל ביטוח, אולם האחרונה נסוגה מההסכם על אף שהכבר העבירה במהלך סוף השבוע 20 מיליון דולר "דמי רצינות".

במקביל, הודיעה היום הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות כי היא ממליצה למחזיקי אגרות החוב להתנגד להסדר אשר הציעה החברה ולהצביע נגדו. זאת משום שלטענתה החברה טרם פרסמה את זהות המשקיע, תנאי השקעתו, מערכת הסכמי השליטה בינו לבין בעל השליטה הקודם, הבטוחות לעמידה בהתחייבויותיו, פרטים בדבר המו"מ עמו וכן טרם הוכחה הסכמתו של המשקיע להעמיד סכומים בתמורה. 

נוחי דנקנר | צילום: יח"צ 

הנציגות הבהירה כי תבחן את המלצתה מחדש, ככל שהחברה תפרסם דוח מיידי ובו מתווה מסוים הכולל, בין היתר, את כל הפרטים הנדרשים למשקיע סביר לצורך גיבוש עמדתו בנוגע להצבעה על הסדר החברה.

לפני כחודשיים העניק השופט איתן אורנשטיין לאי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ארכה של חודשיים למימוש אחזקותיה בכלל ביטוח. המועד האחרון למהלך הוא כאמור ה-22 באוגוסט. "יש לאפשר לחברה להתנהל ללא חרב על צווארה", אמר אז אורנשטיין.

לאחרונה, בשל המגעים האינטנסיביים בין הצדדים, אישר אורנשטיין את דחיית הצבעות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח בנוגע להסדר החוב המוצע להם. הכוונה בדחייה היתה לאפשר לאי.די.בי להשלים את מכירת כלל, מה שצפוי היה לאפשר לחברה לגבש הסדר חוב מטעמה, שיוכל לעלות להצבעת מחזיקי האג"ח. על פי החלטת בית המשפט, ההצבעה של מחזיקי האג"ח תתקיים ב-18 באוגוסט.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.