Forbes Israel Logo

מכה נוספת לטבע: החברה הפסידה במשפט פטנטים של קופקסון

מכה נוספת לטבע: אחרי הפרסומים על כך שחברת התרופות היא שיאנית הטבות המס בישראל, הערב פורסם כי תביעה של החברה נגד מתחרה בארה"ב נדחתה. בית המשפט בניו יורק קבע כי חברת מיילן האמריקאית לא הפרה פטנטים של תרופת הדגל של טבע, הקופקסון. 

בתביעתה טענה טבע כי מיילן המפתחת גירסה גנרית של הקופקסון הפרה 4 פטנטים שלה. הקופקסון היא תרופת הדגל של טבע המהווה כ-50% ממכירותיה בארה"ב. בקרוב ייערך דיון בערעור שהגישה חברת מיילן על החלטת בית משפט שקבע כי היא הפרה 9 פטנטים אחרים של טבע על קופקסון. 

הפטנטים של טבע על התרופה תקפים עד שנת 2015. חברת מיילן מפתח גירסה גנרית של קופקסון בשיתוף עם חברת התרופות ההודית נטקו. 

ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע | צילום: רויטרס

הפרסום על המשפט מול מיילן מגיע לאחר שהיום פורסם כי חברת טבע היא הנהנת העיקרית מהטבות המס של המדינה וקיבלה במהלך השנים 2006-2011 הטבות בהיקף של כ-11.8 מיליארד שקל, כך עולה מהמסמך שמפרסמים היום משרד האוצר ורשות המסים לאחר עתירה שהגיש עיתון "גלובס" בנושא.

טבע נהנתה מהטבות מס בהיקף של 11.8 מיליארד שקל ממדינת ישראל בשנים 2006-2011 וזאת במסגרת החוק לעידוד השקעות הון (נתוני 2012 לא מופיעים). בהסתכלות פרטנית על השנים עולה כי ההטבה עלתה מ-1.29 מיליארד שקל בשנת 2006 וקפצה ל-2.89 מיליארד שקל ב-2011. עלייה של 124% בסכום ההטבה.

בעקבות ההחלטה נמסר מטבע: "להחלטה שנתקבלה אין כל השפעה על ההליכים המשפטיים מול מיילן וסנדוז בבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק, המתייחסים לקופקסון ונמצאים כעת בשלבי ערעור. הפטנטים הנידונים בהחלטה האמורה שונים מאלו הנידונים בערעור. אנו לומדים את ההחלטה ואין בידינו פרטים נוספים למסור בעת הזו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.