Forbes Israel Logo

מלזיה הודיעה: טיסה MH-370 התרסקה באוקיינוס ההודי

מתקרבים לפיתרון התעלומה? טיסה MH-370 של חברת "מלזיה איירליינס" התרסקה בפתאומיות באוקיינוס ההודי, מערבית לעיר האוסטרלית פרת' – כך הודיע היום (ב') ראש ממשלת מלזיה, נאג'יב רזאק, על בסיס מידע חדש שהתקבל מחברת חקירה בריטית המשתתפת בחיפושים אחר המטוס שנעלם לפני למעלה משבועיים ועליו 239 נוסעים ואנשי צוות.

החברה הבריטית תדרכה את רה"מ המלזי במידע שהתקבל מניתוח מיוחד של המידע שהיה בידיה ואשר נוגע למיקום המטוס, כיוון הטיסה שלו ויכולתו להישאר באוויר למשך זמן מסוים. "החברה הבריטית עשתה שימוש בצורת ניתוח מיוחדת וגילתה פרטים חדשים על היעלמות המטוס", סיפר רזאק במסיבת העיתונאים. עוד לפני כן, ערכה מלזיה אירליינס פגישה עם משפחות הנוסעים בה נמסרה ההודעה המרה: "איש מהנוסעים לא שרד".

"על בסיס הניתוח החדש, החברה הבריטית הגיעה למסקנה שטיסה MH-370 טסה לאורך המסדרון הדרומי (מאזור אינדונזיה ועד למערב אוסטרליה) וכי מיקומה האחרון היה באמצע האוקיינוס ההודי, מערבית לפרת'. זה מיקום מרוחק מכל שדה תעופה אפשרי, ולכן, בצער עמוק, אני נאלץ לבשר לכם שעל פי המידע החדש הזה – טיסה MH-370 התרסקה בפתאומיות באוקיינוס ההודי", אמר.

ראש הממשלה המלזי במסיבת העיתונאים המיוחדת | צילום: רויטרס

חברת התעופה המלזית כבר שוחחה עם בני משפחותיהם של הנוסעים והצוות כדי לעדכן אותם על ההתפתחות. השבועות האחרונים היו שוברי לב. אני יודע שהחדשות האלה קשות, ואני דוחק בתקשורת לכבד את פרטיות קרובי המשפחות ולתת להם את המרחב לו הם זקוקים בזמן הקשה הזה.במהלך היום נתקבלו עוד ועוד דיווחים על עצמים שזוהו באיזור החיפוש באוקיאנוס הדרומי. אוסטרליה הודיעה כי מטוסי החיפוש שלה זיהו שני עצמים: האחד בעל צורה מלבנית בגוון חום ירקרק והשני בעל צורה מעגלית בצבע כתום. ראש הממשלה טוני אבוט הבטיח כי שני העצמים יימשו מהמים על ידי הצוותים בשטח ויגיעו ליבשה לבחינה בשעות עד מחר.

עוד לפני מסיבת העיתונאים הלא צפויה, דווח ב-CNN כי נציגי המשפחות בסין נתבקשו להגיע לפגישת עדכון לא מתוכננת.

הבוקר פרסמה סוכנות הידיעות הסינית שינואה כי צוות מטוס ה-IL-76 זיהה שני "עצמים לבנים" צפים ועוד מספר עצמים קטנים לאורך מספר קילומטרים. בעקבות זאת, הפנתה סין את אחת מספינותיה, "דרקון השלג", לאיזור וביקשה מאוסטרליה לשלוח את מטוסיה לאיזור. שעות לאחר הגילוי הסיני הגיע לאיזור המדובר מטוס החיפושים הכי מתקדם שיש לארה"ב, פוסידון, ולא הצליח לאתר את אותם עצמים עליהם דובר.

חיל הים האמריקאי הודיע כי ישלח מכשיר מתקדם לאיתור הקופסא השחורה לאיזור החיפושים. מפקדת החיל בפיליפינים תשנע את הציוד המתוחכם למקרה ששברי המטוס יאותרו. בחיל טוענים כי המכשור יכול לזהות את הקופסא השחורה עד לעומק של 6 ק"מ.

המכשיר מחובר לספינה שנעה במהירות איטית ונושא עליו מכשיר האזנה לזיהוי האותות הנשלחים מהקופסא. הבעיה היא שקופסאות שחורות שולחות את אותם האותות רק במשך 30 יום, עד שהבטריה שלהם אוזלת. כך שהמחפשים נמצאים במירוץ נגד הזמן.

 

לכתבה באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.