חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"מלך האג"ח": שוק המניות הוא הונאת פונזי כבר 100 שנים

כל אדם עם תיק השקעות כנראה מכיר את המשפט השחוק "תוצאות העבר הן לא ערובה לתוצאות בעתיד". ביל גרוס, המייסד של קרן ההשקעות פימקו, אשר זכה לכינוי "מלך האג"ח", לוקח את האמרה הזו צעד אחד קדימה בתחזית אוגוסט שפרסם לשווקים, וכותב כי לא רק שהמשקיעים לא צריכים לצפות להחזר גבוה על השקעותיהם בקרוב, אולי הם לא צריכים לצפות לרווחים בכלל.

"פולחן המניות גוסס", פתח גרוס את הסקירה, וקרא לתשואה של 6.6% ממניות, אשר משקיעים רבים לקחו כמובנת מאליה, "הונאת פונזי". הטיעון של גרוס הוא כזה: דולר אחד שהושקע ב-1912 במדד S&P 500 הביא יותר מ-500 דולר ב-2012, עם אינפלציה שנתית של 6.6%, אולם הצמיחה הריאלית של התמ"ג הייתה רק 3.5% בשנה. לדברי גרוס, המשמעות היא ש"איכשהו מחזיקי המניות גירדו 3% מלמעלה בכל שנה, והדבר בא על חשבון המלווים, העובדים והממשלה". לדברי גרוס, הוא לא רואה כיצד המניות יוכלו לשמור על קצב התשואה השנתי הזה.

מלך האג"ח לא רק תקף את עולם המניות, אלא גם את שוק האג"ח עצמו: "ההנחה שאג"ח ארוכות טווח – ושוק האג"ח בכללותו – יצליח לשחזר את ההופעות משנים עברו, פשוט לא הגיונית". הוא הזהיר כי משקיעים שמנסים להסיק את כיוון שוק האג"ח על פי התשואות החיוביות שהוא השיא למשקיעים ב-30 השנים האחרונות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן