Forbes Israel Logo

ממשיך להביט קדימה: מאיר שטרית פה בגלל אשתו

גיל: 65
תפקיד: חבר כנסת, "התנועה"
שווי: 57 מיליון שקל

כבר בגיל 25 החל מאיר שטרית את הקריירה הפוליטית שלו ונבחר לראש המועצה המקומית יבנה, תפקיד שאותו מילא במשך 14 שנה. במקביל לפעילותו המקומית, נבחר לכנסת בשנת 1981 מטעם סיעת "הליכוד". במהלך השנים מילא שטרית שורה של תפקידים בכירים, וכיהן בין היתר כשר האוצר, שר המשפטים ושר התחבורה. 

עם הקמת מפלגת "קדימה" פרש מהליכוד והצטרף לסיעה החדשה, ואף התמודד בבחירות הפנימיות על הנהגתה. בכנסת הקודמת הגיש כהצעת חוק פרטית את חוק המאגר הביומטרי השנוי במחלוקת. בבחירות לכנסת ה־19 הצטרף שטרית למפלגת "התנועה" ושובץ במקום החמישי. כיום הוא יו"ר הסיעה וחבר בוועדות הכנסת ובוועדת החוץ והביטחון. כל אלו תפקידים מכובדים בהחלט, ושכר נאה בצדם, אך לא גבוה מספיק כדי להכניס אותו לרשימת הפוליטיקאים העשירים. אם כן, מדוע הוא כאן?

לדירוג המלא – הפוליטיקאים העשירים בישראל

בזכות אשתו, רותי שטרית, הבעלים היחיד של שטרית מדיה גרופ SMG, חברה בעלת ותק של 25 שנה ביחסי ציבור, ייעוץ אסטרטגי, ניהול משברים ופרסום. על־פי נתוני חברת יפעת, במחצית הראשונה של 2013, בענף רווי הפסדים, רשם המשרד עלייה מרשימה של 27% בהכנסותיו מול התקופה המקבילה אשתקד.


מאיר שטרית | צילום: מרק  ישראל סלם

שווי ההכנסות מפרסום, על־פי נתוני יפעת, עמד בששת החודשים הראשונים של השנה על 31 מיליון שקל (מחירי מחירון), נתון שמציב אותו במקום ה־15 ברשימת המשרדים המובילים בישראל. וזה, כאמור, רק נתוני הכנסות מפרסום. לפני מספר ימים זכה המשרד גם בתקציב הנחשק של יקבי כרמל. על נתוני הכנסות מפעילויות היח"צ אין מספרים מדויקים, אבל ההערכות אומדות אותן ב־4 מיליון בשנה. בנוסף, שווי המשרד מוערך בסכום של כ־50 מיליון שקל. 

שטרית מקורבת לאיש העסקים דודי ויסמן ומחזיקה בתקציבי הפרסום והיח"צ של רבות מהחברות של קבוצת אלון שבשליטתו. אלה כוללות את מותג הסלולר YOUPHONE, שעל קמפיין היח"צ להשקתו זכה המשרד בפרס "האריה השואג" באירוע השנתי של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל.

SMG מטפלת גם בתקציבים של חברת הדלק דור אלון, רשת הרבוע הכחול (מגה), רשת AM:PM, חברת ALON USA ורשת אלונית. עם לקוחותיה הנוספים של שטרית נמנים כפר השעשועים, טרקלין חשמל, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ואפילו מאיר חביב, שהתמודד לאחרונה על מושב בפרלמנט הצרפתי.

לבני הזוג שני ילדים, בן ובת, ועוד בת שנפטרה בנעוריה מסרטן. הם גרים בווילה ביבנה, באחת השכונות שאת בנייתן יזם שטרית בסוף שנות ה־70 והפכו למודל ליישובים רבים בארץ. שוויו המוערך של הבית עומד על כ־5 מיליון שקל. 

מאיר שטרית ביקש שלא להגיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן