Forbes Israel Logo

ממשיך להתעשר: וורן באפט מרוויח בגדול מאז הבחירות בארה”ב

המיליארדר שהרוויח הכי הרבה מהראלי שחוו השווקים בעקבות בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית הוא דווקא אחד מהמיליארדרים הקולניים ביותר מקרב תומכי קלינטון.

שוויו של מנכ"ל חברת Berkshire Hathaway, וורן באפט, עלה בכ-9.5 מיליארד דולר מאז שטראמפ נבחר, העלייה הדולרית הגבוהה ביותר של מיליארדר כלשהו במהלך תקופת הזמן הזו. באפט הוא כעת האדם השני בעושרו בעולם.

באוגוסט 2016 האורקל של אומהה נשא נאומי בחירות עבור הילרי קלינטון במהלך קמפיין בחירות שהתקיים בעירו, ואתגר את טראמפ לחשוף את החזרי המס שלו. מאוחר יותר באותו נאום, באפט גם הוסיף "שלא כפי שאדור טראמפ אומר, אמריקה כבר נהדרת". באפט גם הבטיח לעזור ללפחות 100 מצביעים באומהה להגיע אל הקלפיות בנאומו. הוא עמד בהבטחתו, כשהשכיר שירות הסעות מקומי, "Ollie the Trolley", והתייצב להצטלם עם המצביעים והאוטובוס היום הבחירות ממש.

באפט לא אימץ את קלינטון לחיקו מתוך חשש לתפקודה של Berkshire Hathaway תחת טראמפ. "אני מוכן להתנבא שגם אם טראמפ וגם אם הילרי יזכו בבחירות, ברקשייר תהיה בסדר גמור", הוא אמר למחזיקי המניות שלו בכנס השנתי של החברה במאי 2016.

בעוד שתוצאות הבחירות לא עלו בקנה אחד עם מה שבאפט קיווה לו, הוא חזר על הנקודה האחרונה הזו גם בריאיון עם רשת CNBC, שהתקיים לאחר ניצחונו של טראמפ, ואמר ש"אמריקה עובדת… והכל יעבוד בסדר גמור גם תחת טראמפ". מאוחר יותר הוא אמר בריאיון עם צ'רלי רוז שברקשייר השקיעה 12 מיליארד דולר במניות מאז שטראמפ נבחר.

4 חודשים מאז הבחירות – באפט הופך לשני בעשירי תבל | צילום: ThinkstockPhotos

האופטימיות של באפט הייתה מוצדקת: שוויין של מניות ברקשייר הת'וואי גבוה ב-12% היום בהשוואה ליום הבחירות, מה שהוסיף כאמור 9.5 מיליארד דולר להונו של באפט. בימים הראשונים שלאחר הבחירות באפט כבר היה המיליארדר המרוויח ביותר מההתרחשויות, ומאז ועד היום הוא משמר את ההובלה הזו.

אנליסטים מייחסים את העלייה בשווי מניותיה של ברקשייר הת'וואי מאז הבחירות להבטחתו של טראמפ ליישם מדיניות של דה-רגולציה ורפורמות מס. דו"ח של חברת השירותים הפיננסיים Barclays מדצמבר העריך שברקשייר הת'וואי תוכל להעלות את שווי הספרים שלה ב-11% אם מסי התאגידים אכן יופחתו, כפי שהבטיח הנשיא הנבחר. קיי פאן, אנליסט במורגן סטנלי, כתב בדוח שפרסם לאחרונה שהחברה תהיה "מרוויחה מרכזית" מרפורמת מסים שכזו.

באפט הוא לא המיליארדר היחיד שחווה זינוק בשווי הנקי שלו מאז הבחירות. המרוויח הבא הגדול ביותר בעידן שלאחר הבחירות הוא יו"ר חברת אורקל לארי אליסון, שהוסיף לשוויו הנקי 6.8 מיליארד דולר, כשמניית אורקל טיפסה כבר ב-13% מאז הבחירות. לאליסון יש כעת שווי נקי של 52.2 מיליארד דולר.

המרוויח השלישי בגודלו הוא המיליארדר המקסיקני מתחום התקשורת קרלוס סלים הלו. סלים היה למעשה המיליארדר שהפסיד הכי הרבה לאחר הבחירות: שוויו הנקי צנח ב-6.5 מיליארד דולר במהלך השבוע הראשון מרגע ניצחונו של טראמפ, כשהפזו צלל אל מול הדולר. כעת, אולם, סלים עשיר יותר ב-6.1 מיליארד דולר ממה שהוא היה ביום הבחירות ופורבס מעריך את הונו בכ-59.9 מיליארד דולר. מניית החברה שלו, America Movil, טיפס ב-15% מאז הבחירות והפזו כבר הספקית להתחזק מאז הבחירות מחדש.

בסך הכל, תפקוד שווקי המניות מאז ניצחון טראמפ העלה את הונם של המיליארדרים הגדולים בעולם ב-7%, לכדי 7.8 טריליון דולר. השווי הנקי של הנשיא, יחד עם זאת, צנח מאז הבחירות ב-200 מיליון דולר, ועומד כעת על 3.5 מיליארד דולר.

אלו הם המיליארדרים המובילים ששוויים הנקי עלה מאז היבחרותו של טראמפ:

1. וורן באפט. השינוי בהון: 9.5 מיליארד דולר.
2. לארי אליסון. השינוי בהון: 6.8 מיליארד דולר.
3. קרלוס סלים הלו. השינוי בהון: 6.1 מיליארד דולר.
4. צ'ארלס ודיוויד קוך. השינוי בהון: 6 מיליארד דולר.
5. מוקש אמבאני. השינוי בהון: 5.71 מיליארד דולר.
6. ברנאר ארנו. השינוי בהון: 5.7 מיליארד דולר.
7. פטריק דרהי. השינוי בהון: 5.3 מיליארד דולר.
8. דוד וסימון ראובן. השינוי בהון: 5.2 מיליארד דולר.
9. מארק צוקרברג. השינוי בהון: 4.9 מיליארד דולר.

הנתונים מתייחסים לשינוי בהון בין התאריכים 8 בנובמבר 2016 ו-22 במרץ 2017.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן