Forbes Israel Logo

מנהלים טריליונים של דולרים: אלו המנכ”לים החזקים בעולם

דירוג האנשים החזקים בעולם של פורבס כולל את האנשים שהפעולות שלהן הן המשמעותיות והמשפיעות ביותר על תושבים כדורי הארץ. מהנשיא הלוחמני של רוסיה (מקום 1) למיליארדר צ'ארלס קוך (מקום 31), 74 אנשים מרכיבים את הרשימה הזו.

השנה, 28 מדורגים משמשים כמנכ"לים של חברות גדולות ומנווטים עסקים ששווים טריליונים של דולרים ביחד. העשירייה המובילה של המנכ"לים האלו – שכולם אמריקאים – מנהלת עסקים ששווי השוק הכולל שלהם עומד על 3 טריליון דולר.

בראש הרשימה ניצב לארי פייג', מנכ"ל אלפאבית, חברת האם של גוגל שנוצרה בשנה שעברה, אשר שווה יותר מ-500 מיליארד דולר. חברות הבת של אלפאבית הן חוד החנית של כל תחום שהן עוסקות בו – מאינטליגנציה מלאכותית ועד לשירותי בריאות, אך פייג' משתמש בהון האישי שלו כדי לממן פרויקטים שאפתניים, כמו שני סטארט-אפים שמפתחים מכוניות מעופפות. פייג' הוא הדמות הראשונה מעולם הטכנולוגיה שמופיע ברשימת האנשים החזקים בעולם (מקום 8), ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נמצא אחריו באותה רשימה (מקום 10) ובדירוג המנכ"לים הזה.

למטה יותר ברשימה נמצא אלון מאסק, מיליארדר יליד דרום אפריקה ששואף להגדיר מחדש את התחבורה על פני כדור הארץ ובחלל. הוא מוביל את טסלה, יקירת וול סטריט שמייצרת כלי רכב חשמליים ומוצרים סולאריים חדשניים, ואת SpaceX, שמטרתה לעצב חלליות וטילים מתקדמים.

שניהם ממנים פרויקטים שאפתניים. מאסק (מימין) ופייג' | צילום: Steve Jurvetson, גוגל

רקס טילרסון הוא בוודאי המנכ"ל שזכה לרעש הגדול ביותר בימים האחרונים. ראש אקסון מוביל נבחר השבוע כמועמד של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד מזכיר המדינה, מה שהכעיס כמה מבקרים שמאוכזבים מחוסר הניסיון הדיפלומטי הרשמי שלו ומהקשרים הנושנים שלו לרוסיה.

הרשימה כוללת גם את ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון והאדם הרביעי העשיר בעולם. הוא הגיע למקום השני בדירוג 2016 של האמריקאים העשירים ביותר, והביס בכך את בעלי ברקשייר האת'וויי וורן באפט, שהחזיק באותו המיקום במשך יותר מעשור. באפט עקף מאז את בזוס שוב, והפך לאדם השני העשיר בעולם לאחר שהבחירה בטראמפ הוסיפה כ-8 מיליארד דולר לשווי שלו.

מספר שמות בולטים לא הצליחו להיכנס לעשירייה הראשונה. טראוויס קאלאניק, מנכ"ל אובר, הפך את סטארט-אפ שיתוף הנסיעות שלו למפלצת ששווה 66 מיליארד דולר, והוא עובד כעת על לבצע מהפכה בדרך שבה כל דבר זז – מאנשים ועד למטענים. מנכ"לית ג'נרל מוטורס מארי בארה, הובילה את החברה שלה לזינוק של 20% במחיר המניות מאז תחילת נובמבר, ומא הואטנג, מנכ"ל הקונגלומרט הסיני Tencent, מחזיק ב-WeChat, אפליקציית מסרים מיידיים שמשתמשים בה כיום כ-800 מיליון איש.

עבור שלושת המנכ"לים האלו – והאחרים שפספסו את הכניסה לאותה עשירייה – תמיד ישנה השנה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.